29 november 2013

Dans & dunderpiller



Igår var det sista lektionen för terminen på L:s dans. "Tyvärr" vill hon inte fortsätta dansa nästa termin, vilket jag tycker är riktigt synd. Men jag försöker inte övertala henne. Hon är bara knappt 8 år och hon har tid på sig att komma underfund med vad hon vill göra. Och det ska vara kul.

Anledningen till att jag tycker att det är synd är för att hon var riktigt duktig ikväll. Det är enda gången under terminen vi har fått se hur en lektion går till och hur barnen dansade. Hon ä l s k a r  att sjunga, dansa och är en riktig teaterapa. Tycker alltså att dansen hade varit ett bra komplement till teatern som hon också går på. Men hon kanske ändrar sig igen :-)

Nu är det fredag och jag tillbringar förmiddagen i väntrummet hos läkaren. Orkar inte hosta mig igenom nätterna längre. Vet inte om det dunkande huvudet varje dag beror på någon bacillusk eller bristen på sömn. Jag behöver meducin, som Pippi skulle sagt.

3 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas att du får en riktig dundermedicin så att du blir frisk nu!!
Klart att barnen måste få välja aktiviteter själva. Jag vill ju gärna att S ska fortsätta med simningen till nästa år också men hon själv är tveksam. Och det är klart att det är hon som får avgöra det hela :)
Själva simskolan är hon ju klar med, det är mer tävlingssim som gäller nu.

Krya på dig nu vännen ❤

kram kram

Jenny sa...

Krya på dig. Inte ovanligt att hostan i sig ger huvudvärk. Hosta är ju en rejäl ansträngning. Kram

Therese sa...

Hoppas du får tag på meducin å slipper hostan så du kan njuta av adventshelgen <3 Krya på kramar!!!