04 juni 2013

Som avslutning

Idag var det grillkväll på skolan. Lite som en avslutning för förskoleklasserna med möjlighet att träffa nya fröknarna och bara umgås lite.

Lite stökigt med 80 barn, plus föräldrar och syskon och alla skulle grilla. Men det gick!


L var hos frisören strax innan och fick håret plattat och lite lila färg i topparna så hon kände knappt igen sig själv. Fick också kolla ett par gånger ibland när jag letade efter henne i mängden av barn på skolgården ;-)

Det var trevligt att grillkvällen kom nu, för L missar själva skolavslutningen nästa vecka. Nu sjöng alla barnen några sånger för föräldrarna och det var en lättnad att L fick vara med och sjunga en viss sång som de ska sjunga på skolavslutningen. Nu fick hon sjunga och jag fick höra. Och det var nästan så att det kom en liten tår i ögat när de sjöng "Idas sommarvisa". Lite för minnena men också för att den på något sätt betyder sommarlov. Och imorgon är det sista skoldagen för L! Sedan åker vi med #Bloggbussen13 några dagar och när vi kommer tillbaka är det fritids några dagar innan det riktiga sommarlovet börjar för familjen.

Frökenpresenterna ligger klara här på köksbordet, men jag kan liksom inte fatta att L nu slutar förskoleklassen! Min stora tjej. Vår stora tjej!

5 kommentarer:

Maria sa...

Så annorlunda med rakt hår!! Fint :) Fast hennes lockar är ju helt underbara!!
Ja jösses vad detta läsåret har gått fort! Skolavslutning nästa vecka. Känns som S slutade nollan för ett par månader sedan!

Kram kram

nockinocki sa...

Åhh skolavslutning. Bara ordet får mina öhon att tåras. Haha. Måste vara häftigt attgå från de vackra lockarna och nu detta raka.
Ses snart!

Fröken M sa...

Va fint ! Nu är hon verkligen stora damen :)
Ha en riktigt mysig resa nu - ni är sååå värda den !
kram

Tina sa...

Så fin hon blev i håret! Ja tiden går för fort, jag tycker det är galet att mina barn ska börja i förskoleklass nu till hösten! KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Oj vad annorlunda hon ser ut med rakt hår.
KUl att prova på!
Skolavslutning är lite av en tårdrypare...