23 maj 2013

Vaccin, te & energi


Vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta dagen som snart är slut. Det är mycket nu.


  • Kom faktiskt ihåg att packa allt inför L:s utflykt med skolan.
  • Försökte mentalt förbereda mig för en kaosstund hos distriktssköterskan när hela familjen skulle vaccineras mot TBE. 
  • Fick veta att det inte fanns något vaccin att få tag i så vaccineringen fick avbokas. Galet!
  • Smidig shoppingtur på IKEA med barnen som skötte sig exemplariskt och fick både korv och glass. 
  • Energipåfyllnad med två av vännerna i L:s gamla föräldragrupp. Fast gjorde mig impopulär hos barkillen som skulle ta emot beställning av mat och dryck. Grr för dålig service!
  • Fundersam över att man idag på vissa ställen bara har Earl Grey att erbjuda som tesort när det ändå är så många som inte dricker kaffe..
  • Skjuter upp allt att göra till morgondagen. Behöver en stunds paus trots energipåfyllningen tidigare ikväll.
  • Undrar hur det ska gå för L som har ett lopp med skolan imorgon... Kanske ska finnas till hands med luftrörsvidgande medicin..



Imorgon eftermiddag kör vi åter till Solsidan. Efter åtskilliga gånger med släp dit förstår jag inte hur vi får plats med allt på de få kvadratmeterna... Imorgon blir det släp igen! Men jag planerar bara att vara passagerare denna gången!

4 kommentarer:

Jenny sa...

Det vore ju inte så svårt att fixa ngn roligare tesort ?!?!...tedrickare som jag är ;)
Kram

Tina sa...

Skönt att få komma iväg till Ert fina andningshål vännen! Hoppas det går bra för L att springa idag! Trevlig helg! KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Det där med te har jag också funderat över...
Hoppas det går bra för L idag!

Linda K - Hemma hos Klintons sa...

Vad mysigt att komma iväg till stugan. Hoppas du får en härlig dag. kram