26 maj 2013

Myggor & våningssängar





En bukett av mina älsklingsblommor till alla underbara mammor idag!

Hemkomna efter en helg i stugan tillsammans med goda vännerna C & J och söta guddottern. Vi har haft otrolig tur med vädret med tanke på hur liten stugan är om man skulle behöva sitta inomhus hela helgen. Eller om man skulle behöva hänga blöta regnkläder överallt.. 

Antal personer i stugan i helgen: 7
Antal hundar i stugan i helgen: 2
Antal mygg i stugan i helgen: 151 inomhus, 1501 utomhus
Antal kronor i soppåsen pga en "skunk i kylen/frysen": *piiip*
Antal gånger R ramlat ner från stegen på våningsängen: 2
Antal båtturer: 1 för mig, 2 för barnen, 3 för J
Antal gånger jag dammsugit stugan: 2 - vilket är rekord! Tidigare har jag dammsugit minst två gånger om dagen där!
Antal gånger vi grillat: 2
Antal vinster i kortspel: 1 för mig :-)
Antal nätter R sovit i sin egna, stora säng: 1!

Efter bad, fästingkontroll och sagor verkar det som om barnen sover nu. Och säkert jag också snart. Ska bara dofta lite på mina liljekonvaljer först!

4 kommentarer:

Emelie sa...

Låter som en superhelg ju! Måste vara så skönt att ha en liten fristad att åka till.
Hoppas ni är i stugan när vi åker till Karlshamn i sommar.

Grattis på Mors Dag <3

Tina sa...

Låter som att ni har haft en mysig helg vännen! Så fina Liljekonvaljer! Jag älskar de blommorna! Hoppas du får en fin vecka! KRAM

Anne sa...

Åhhhh Liljekonvaljer. Finaste underbaraste blommorna.

Tycker på det stora hela det verkar ha varit en ljuvlig helg! ♥

Fröken L sa...

Hej vännen..

Åh kan känna doften ända hit av blommorna <3 älskar dom.. låter som ni haft en mysig helg med undatag för myggen då.. ;) ni får köpa en moscitokiller maskin.. :)

har du hunnit sprungit nått ?

kramisar