22 april 2013

Tuff tjej!




L är en riktigt cool tjej!
I lördags, när våra planer blev lite kullkastade då J var krasslig och vi fick ställa in middagsbjudningen med goda vännerna, föreslog L att hon och jag skulle åka ner till skaterampen med hennes kickbike. Bra förslag tyckte jag så vi gjorde det.

När vi kom dit visade det sig att det hängde ett gäng stora grabbar på ena rampen och jag frågade L om hon fortfarande ville köra. Absolut ville hon det. Jag hade ALDRIG vågat gå dit när jag var sju år! Det var knappt jag vågade nu.. Men min tuffa tjej brydde sig inte. Hon kämpade på upp och ner för ramperna och det var nästan svårt att tro att det var första gången hon var där. Hon brydde sig inte om att de stora grabbarna ställt sina cyklar i vägen, utan åkte gladeligen emellan dem.
Wow, vad jag är stolt över vår tjej! Något rätt har vi gjort iaf när hon är så trygg i sig själv!

2 kommentarer:

Emelie sa...

härligt med ett riktigt go och grym självkänsla!
vilket hon ska ha med! mycket tack vare fina föräldrar!
kram

Jenny sa...

Underbart. Eftersom jag själv alltid varit så blyg hade jag varit jättelycklig om min dotter varit så djärv :)
Kram