28 mars 2013

Skärtorsdag i Solsidan

I vanlig ordning tog det sin lilla tur innan vi kom iväg till Solsidan. Det var en miljon väskor som bars ut och J hade shoppat ett släp så att vi kunde transportera trädgårdsmöbler också. För hyra släp kan man ju inte göra. Det är för dyrt. Och ett släp är ju bra att ha ;-)

Efter att ha intagit McD-mat i bilen var vi iaf på väg. "Problemet" var bara att R sovit 15 minuter innan Donken och tyckte visst att det räckte... Han skulle kolla på film på den bärbara dvd:n, men tryckte på alla knapparna hela tiden så skiten bara startade om. Och eftersom vi körde med J;s bil satt båda barnen i baksätet och det var inte helt enkelt att hjälpa honom hela tiden..

Men vi kom fram. Och båda barnen tyckte det var skönt att äntligen vara "hemma i stugan"! Underbart att höra!


R skuttade jublande ur bilen och hjälpte till att bära alla väskor och saker från bilen till stugan. Jag begav mig direkt iväg för att handla mat inför helgen och allt som kan vara bra att ha i stugan. Det är inte lätt att handla i en ny affär där man inte hittar! Och inte Skärtorsdagen heller. J tyckte att jag skulle se det som egentid...

Men nu brinner brasan och sprider en skön värme, sängarna är nybäddade och R sover gott (snart vi andra också förhoppningsvis), vattnet rinner ur kranarna (Hallelulja!) och vi har tacos i magarna. Imorgon får vi besök och läget är hyffsat under kontroll. Det enda vi har kommit på att vi glömt är vinglasen men det fixar sig imorgon. Och så undrar jag om det går att baka i ugnen eller om det blir en kakkatastrof?

3 kommentarer:

Viktkamp sa...

Vilken härlig bild! Mysigt med stugan, var har ni den? Har missat det =) Kram

Fröken L sa...

hej hej.

åhh så mysigt att åka till stugan.. längtar tills vår lada är klar så vi kan stanna kvar vi med.. önskar er en glad påsk.. kramrkam

Jenny sa...

Åhhhh vad mysigt. Jag längtar efter en weekend borta med min familj, är ju hur mysigt som helst. Kram!