17 februari 2013

Inte helt ok...



Tror inte det verkar bättre än att den lille huliganen har fått ögoninflammation. Han kliade sig en del i ögonen vid frukost och jag tyckte att det verkade konstigt om han redan var trött. Efter några timmar såg jag klet i ögat och nu ser han irriterad ut.

Ahh, vabuari, eller hur var det nu?

Nattad med ögonsalva håller vi nu tummarna att han vaknar upp utan klet i ögat. Förra året var det L som var sjuk just idag. Om man nu kan kalla ögoninflammation att vara sjuk. Med bara ett dygn kvar som sexåring hoppas jag att L slipper bli krasslig också.

7 kommentarer:

Maria sa...

Låt bara alla dessa infektioner få försvinna någon gång!! Stackars R :(
Tyvärr så åker jag på en släng utav R:s baciller...min hals är inte nådig, just nu nonchalerar jag det onda...hostan är inte lika lätt att nonchalera :(

kram kram

Maria sa...

Glömde ju....Helt rätt! Den som spar, hon har :)
Läs dem!!

Nina - Glamourmamman sa...

Usch då, vilken otur ni har haft med sjukdomar i vinter. Här hemma har vi känt oss lite frusna i helgen, och O börjar hosta... Hoppas influensan håller sig borta!!

Stor kram!

cecce sa...

Men vilken fiiin bild på de dina:-)!!

Usch ja...februari är ingen kul månad då det gäller virus inte! Finns inget annat att göra än att hänga med liksom:-)

Kram Cecce

Tina sa...

Åh vilken underbar bild på sötnosarna! Håller tummarna för att ni alla vaknar upp friska idag vännen! KRAM

Fröken L sa...

hejhej..
usch och fy för alla sjukor som bara går runt och runt ... Här hemma är det mest jag som ker på allt, S har klarat sig rätt bra *pepparpeppar*

hoppas ögonkletet försvinner snabb och att L klarar sig..

Hur går det med dig träning ? Hänger du på gymmet ? Jag längtar till våren så man kan börja springa ute.. :)

kraaaam

Therese sa...

Näe.. så trist, men definitivt vabruari, iaf här för feber och förkylning på bogge räckte liksom inte, sedan tre har jag sanerat kräk och nr 2 då luran fick vinterkräksjukan, tvättmaskninen går på hövarv, men högen som ska tvättas växer ändå, bläää! Hoppas ni får ett fint firande av stora tjejen, här avvaktar vi helgens kalasande som vi tänkte ta då bogge fyller nästa måndag, och ser hur vi alla mår, vore just finemang att smitta alla gäster med kräkis ;-P KRAM! <3