09 december 2012

Pepparskakskladdkaka

I veckan när vi hade besök bjöd jag på en pepparkakskladdkaka. Jag tog mitt vanliga kladdkakerecept, dubbla det och la till pepparkakskryddor. Yummie! Det blev supergott med vispgrädde! Dock blev den väääldigt lös till att börja med så därför blev det ingen aptitlig bild.. Inte alls lchf, men den var värt det!




Pepparkakskladdkaka

6 dl socker
225 gram smält smör
4 msk kakao
4 tsk vaniljsocker
4 st ägg
4 dl mjöl
4 msk pepparkakskryddmix

Sätt ugnen på 200 grader. 
Smält smöret och låt det svalna av. Blanda socker och smör. Tillsätt resten av de torra intredienserna. Avsluta med ett ägg i taget. 

Smöra och en form och häll i smeten.
Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 15-20 minuter (kan inte riktigt ge tid då min blev fööör kladdig, så kolla av med jämna mellanrum). Servera kladdkakan med grädde.

2 kommentarer:

Evelina Hellström sa...

Mums, måste jag testa!!
kram

Tina sa...

Mm låter supergott! Säger GRATTIS här också hjärtat! Hoppas du får en toppendag! KRAM!