29 december 2012

Cirkus Lejon

Lite kaosartat var det här. Igår var det ganska lugnt med lite tv-häng i soffan. Bestämde oss för att krypa ner i sängen och fortsätta kolla på tv när klockan var över elva. L var duktig och borstade bissarna och kröp till kojs och jag läste lite för henne ur Nils Holgerssons underbara resa och fick i en halvsovande R en flaska välling.

Då började J stöka med sitt finger som han skadat tidigare på kvällen när han installerade diskmaskinen. Det gjorde vansinnigt ont på honom, det blödde och han väsnades en del. I kombination att pappa J inte var helt tyst och att R hade kissat igenom så var han (R) plötsligt klarvaken... Puh!

J satt i telefonkö till 1177 med 15 pers före, R läste böcker och drack vatten och stimmade i vår säng samtidigt som vi försökte kolla på ett avsnitt av Hells kitchen. Det är ett under att L somnade i sin egen säng och inte också kom in till oss.. R skulle INTE sova, J blev mest irriterad på den stackars sjuksköterskan som hela tiden sa att han kunde få en infektion och att han borde söka för såret och jag blev frustrerad över att klockan blev mer och mer.


Vid halv två somnade nog alla och sov hyggligt tills halv åtta, och det får man ju tacka för. Men sedan fortsatte cirkusen lite till eftersom pappa J skulle ta med barnen på badäventyr idag. Hur nu det ska gå med ett finger som förmodligen INTE borde vara i simhallsvatten... Men som den curlingmamma jag är såg jag till att båda barnen fick kläder på sig, att deras badkläder, handdukar, balsam till L:s lockiga hår, kortisonsalva till L:s ben och badblöjor packades fram samtidigt som J klippte sönder kirurghandskar för att skydda sitt skadade finger och dukade fram frulle till oss. Jag älskar min familj, men jag pustade ut lite när de stängt ytterdörren efter sig. Hoppas att de får en riktigt kul dag på äventyrsbadet!

6 kommentarer:

Emelie sa...

Neo hjälp sicken kväll det blev!! ska han verkligen inte åka och kolla upp fingret? Inte kul med infektion :-(

kram

Pernilla sa...

Hej söta

Fick båda dina kommentarer. Visst var det klart den bästa julklappen. Sen fick jag lite annat fint med såklart. Har visst varit snäll i år.
Vad skönt med lite egentid. Hoppas det går bra med fingret. Lät ju inget vidare.

Blir inte mycket tid vid datorn just nu så jag är lite dålig på att kommentera.

Kram

Maria sa...

R skar sig rejält i ett finger på annandagen när han lagade middag till 20 personer. Blev lite kaos kan jag säga. Såret var stort och djupt....och han blev alldeles blek och svettig, men till akuten skulle han inte.
Tur jag är iskall i sådana lägen och fick plåstrat om det rejält.
Hoppas att de får en bra stund i badhuset nu och att J slipper infektioner!

Kram kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Oj vilken kväll!
Lite gött när de gav sig av idag på egen hand idag även om det inte lät som världens bästa idé med simhall med ett skadat finger...
Vi kom hem till Värmland igår kväll vi.
Valde att åka igår eftersom det skulle vara fint väder hela dagen och sen tycker jag att det är jobbigt med för mycket trafik och tänkte att det skulle vara fler på vägarna idag.

Njut av egentiden!

cecce sa...

Ojoj...hoppas du får lite välförtjänt vila nu! Det förtjänar du:-)

Kramar!

Fröken M sa...

Va skönt att få en stund ifred !!
Det ska jag "unna" mig i morgon. Jag fick tag på två biljetter till mammas pojkar mitt på dagen i morgon så jag har bjudit med mig en vän på lite biomys :)
Löpningen ja... Jag kom ju igång ganska bra innan semestern och sprang mitt "längsta" någonsin - "hela" 3,5 kilometer. Jag tyckte det var vidrigt ;)
Nu ska jag verligen försöka fixa en mil i juni, men jösses, det känns väldigt långt borta just nu när jag ligger i soffan med en skål godis som sällskap !

Men vad är det man säger "nytt år, nya vanor" ? Jag får väl köra på det ;)