11 oktober 2012

Kina, skor & tacotorsdag

Här ställer vi till det. Lite kaos i vardagen. Hummer och oxfilé en tisdag och nu tacos en torsdag. Var ska detta sluta?

Nu är pappa J på väg till Kina och vi får försöka klara oss själva. Jag har redan förberett lite genom att ha plockat fram barnens kläder till helgen då de ska vara hos mormor och morfar. Min egen packning har jag inte gett mig på ännu, men det är ju egentligen inte så mycket som ska packas. Känner mig inte alls hundra på klänningen som jag hade tänkt ha och absolut inte skorna.. Men, men...


Ikväll hade jag gärna gått och lagt mig vid åtta och önskar att jag hade kunnat somna på en gång. För R vaknar mycket om nätterna nu och det tar tid innan han somnar om. Det tar på krafterna. Men nu ska även L ligga bredvid mig inatt (så är överenskommelsen när pappa J inte är hemma :-) ) så det blir lite annorlunda med nattningen och att somna tidigt känns inte realistiskt. Men imorgon är det fredag!


5 kommentarer:

Maria sa...

Här har äntligen R kommit hem, ja bara för en liten stund sedan...men han är hemma i alla fall :)
Ska packa för Saga i morgon då hon också ska till mormor & morfar. Hon följer med dem hem redan i morgon kväll efter lilla födelsedagskalaset här.
Jag känner mig allmänt rörig inför lördag med kläder och liknande, men det blir nog bra :)

kram kram

Martina sa...

Här är maken också bortrest men det blir ingen större skillnad i sängen ändå haha ungarna brukar hamna där till slut, båda två, och maken flyttar till soffan...

Therese sa...

Så ni busar till det, men hummer ååååh, allvarligt, gud så gott. Men en finare middag är väl på plats då din man åker bort. Blir han borta länge på denna resa? Och ja, nu när magnus jobbar borta varannan natt så fylls sängen på nått magiskt vis med ungar istället ;-D Mysigt men trångt. I natt hoppas jag få sova själv å kunna bre ut mig ;-D Ha nu en toppen helg, lova att fota massor och visa så att jag som umgås med älgar å gubbar får mig en dos fab mamas ;-D KRAM!

Fnulan sa...

Jag blir något jättestressad över att alla pratar kläder... Men hallååå.... jag har inte ens tänkt...

Russin sa...

hej hopp

haha nä vi lär nog somna ovaggade i kväll, trötta slitna mammor.. ;)

Skönt ni är friska nu, förstår du hållt kidsen hemma när magsjukan är som värst.. hade jag med gjort och kommer göra den dagen det behövs...

jag bara går och väntar på att det ska "slå" till på vårt dagis med men än (pepparpeppar) sitter inga lappar uppe och inga barn kräker.. Men jag har redan sagt till fröknarna att ringa mig så får S vara hemma då när värsta smittan går.. jag är ju hemma mycket så för oss funkar det ju och så kan vi leja ut henne till farmor och farfar med.. :)

ses i morgon gumman <3