10 oktober 2012

Höstblommor, träningskort & familjestund

Båda barnen har varit hemma idag också, även om de nog eg var friska nog att gå till skola och dagis. Men, jag vill vara på den säkra sidan att det inte blir något bakslag och så är jag ganska rädd för allt kräk som sprids för tillfället...


Mamma var inne hos barnen några timmar så att jag kunde åka till jobbet en sväng. Det börjar dra ihop sig ordentligt för J:s avfärd och det var en del vi behövde stämma av på jobbet.


Dagen har susat iväg men jag har iaf lyckats få ner mina höstblommor i krukor så att trappan ser lite mer välkomnande ut än tidigare, träningskort är inköpta åt både J och mig (!) och hela familjen har hunnit med en kvällspromenad i höstvädret som faktiskt var svalt men skönt.

Imorgon blir det skola/dagis för nu kan jag inte hålla kidsen hemma längre bara för att undvika kräk. Jag har ju också ett jobb att sköta.. Det är bara att hålla tummarna stenhårt nu! L har fått tydliga instruktioner om att hålla sig borta om någon kräker och tvätta händerna ofta. Stackars barn..

3 kommentarer:

Maria sa...

Skönt å höra att det finns någon mer än jag som har "stränga" regler när det gäller kräk, HaHa!!
Saga har fått en flaska med alcogel med sig i skolväskan :)
Nu håller vi tummarna för att de klarar sig.

kram kram

Tina sa...

Hej finaste! Haha ja du drar alla över en kam men det är ju faktiskt så att nästan alla bögar älskar Schlager ;-) Att ha en bögkompis som tjej är faktiskt underbart för trots att de älskar killar så upphöjer de oss tjejer till skyarna. Man känner sig alltid fin och älskad när man är bland bögar hihi! Hoppas nu inte ni åker på ngn kräksjuka finaste för på lördag ska vi ju SES!!!!! <#

cecce sa...

ÅH! Har ni fixat träningskort! Duktiga ni...Skulle också behöva ett nu när vintern sätter in...

Håller tummarna för att ni slipper kräksjuka!! Usch och fy!

Kramar Cecce