16 oktober 2012

Förälskad kille

Blä, jag har inte alls mått bra idag.. Det började ändå helt ok med tanke på att R bara gnällde till några gånger inatt, vilket jag kunde ignorera. Fram till tio i fyra, då han var ledsen och fick välling. Han drack vällingen i sin säng och somnade om. Och det gjorde jag också :-)

Under fm började jag sedan må kymigt (är det ett ord??). Det kändes som om jag ätit för mycket, men jag hade bara ätit frukost, jag frös och mådde liksom illa. Efter lunch - som jag inte åt - åkte jag hem och la mig en stund i sängen med rullgardinerna nere och täcket på. Sov gott i en timme innan det var dags att hämta barnen och jag mådde inte alls bättre då.
Nu ikväll har jag petat i mig lite ätbart och ska krya till kojs tillsammans med L så fort hon duschat. Hoppas på att få sova gott och vakna upp pigg imorgon. Är ju laddad för att gå till gymmet på lunchen!

R har blivit helt förälskad i I drömmarnas trädgård och dansar runt med Upsy Daisy, Makka Pakka och Igglepiggle. Tacksamt att han faktiskt sitter stilla en liten stund och kollar på tv när mamman inte mår hundra.. Och tacksamt att han somnade fort efter sitt bad. Sannolikheten att L somnar lika fort efter sin dusch är dock inte hög. 

6 kommentarer:

Meekatt sa...

Haha, sötaste! Han och Elton hade trivts ihop! Det första Elton säger när han vaknar på morgonen är "Titta Däjsy!" ;)

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Sötnosen! Mina barn har också haft en makkapakka period, men jag är ganska glad att den är över.. Makka pakka och teletubbies kan driva vem som helst till vansinne ;)

Kramar

Fru Jessica sa...

Vilken sötnos!

Krya på dig!

Maria sa...

Krya på dig!!!

Kram kram

cecce sa...

En mycket söt förälskad kille:-)

SV: Jepp!Alla på kalaset fick med sig sin nalle eller vad de nu valt ut hem. Det var liksom själva poängen och ingick i priset. Kalas!!

Hoppas du mår bättre i morgon. Krya på dig!!!

Kram Cecce

Helen.HUSnrNIO - Vinn en t-shirt & två biobiljetter till Tingeling-Vingarnas hemlighet sa...

Hihi!
Ett klockrent Upsy Daisy moves :D