01 augusti 2012

Tjena kompis!

Idag bar det av till Skånes Djurpark. Vi avslöjade inget för L förrän vi i princip var framme, och hon blev superglad. Farfar mötte oss vid entréen och fick en heldag med barnbarnen. 


Vädret var toppen för utflykt och vi släpade på regnkläderna i onödan. R sa voff voff till de flesta djuren medan L hade koll på det mesta. Den grillade korven smakade mycket bra till lunch och glassen efteråt var stor och smarrig!


Efteråt åkte vi med farfar till stugan. Trots min übertrötthet drog jag direkt på mig träningskläder och gav mig ut på en löparrunda. Kändes toppenbra, förutom att jag trampade snett mot slutet och sträckte till hela högersidan. Men det kändes extra bra att rundan annars gick bra med tanke på att det nu är 1,5 vecka sedan min senaste runda.

Nu har vi fått god grillmiddag och softar på olika sätt :-) Jag skulle lätt kunna gå och lägga mig - trött om en gnu!


6 kommentarer:

Fröken M sa...

haha... men va lustigt ! älgen på skansen gjorde precis samma sak när vi var där. Sällskapssjuka "skogskungar" ;) kram

CiliaH sa...

Härligt med en tripp till Skånes djurpark :) Funderar på att åka till fågelparken imorgon efter att jag spenderat hela denna dag med städ och strykning. Hatar att stryka! Nu får vi snart försöka ses en dag eller vad tycker du :)

Kram

Tina sa...

Hej finaste! Ni ser ut att ha haft en mysig dag. Tyvärr har jag inte haft varken tid eller ork för datorn den sista tiden. Men jag ville bara skriva några ord och tala om att jag inte har glömt dig! KRAM!

Stenströms Bloggeria sa...

Vad kul att få träffa älgar sådär nära .
Dom är väll större än man tror ?

Trevlig blogg du har , kommer nog tillbaka :)

Ha en skön dag

♥ Sojka ♥ sa...

Men visst känner jag igend et där! Det var det som var mest poppis när vi var i Skånes djurpark! :)

Fnulan sa...

Åh hade vi inte kunnat ses där?? Hade varit mysigt!!!