28 augusti 2012

Höstens mål


Var och handlade mat till jobbet idag. Nu ska det bli ordning på torpet! Grönsaker och ägg, kryddor och fisk, det har det inte funnits så mycket av i kylen/frysen sedan jag gick hem på föräldraledighet.. Men nu är det laddat för några veckor iaf! 

Det mest underliga var att innehållet i den där vagnen knappt kostade mer ön det gör när jag handlar till en vanlig helg för oss i familjen!! Det blir väldigt påtagligt hur dyrt det faktiskt är med färska grönsaker, för det köpte jag inte så mycket av till jobbet utan där blir det mest frysta. 

Det känns ganska bra att ha lite planerat när det gäller lunch på jobbet, så att jag slipper hamna i någon kolhydratfälla. Här hemma har vi också denna veckan faktiskt planerat vad vi ska äta och det är lika skönt varje gång vi gör det. Tyvärr gör vi ofta det bara i några veckor, sedan kommer vi av oss igen. Idag blev det lövbiffsrulader för första gången ever och det blev väldigt positiv respons från J så det gör jag säkert fler gånger. 

Nästa vecka kommer vi att testa Linas matkasse igen, har haft uppehåll i säkert ett och ett halvt år. Nu ska vi testa barnkassen, för att se om det ger lite inspiration. 

Såå, höstens mål - matlistor!

8 kommentarer:

Annah sa...

Verkligen super med planering! Brukar också köpa frysta grönsaker (typ broccoli, sparris, blomkål).

Spännande med barnkassen. Ser fram mot recension sen då =)

Fnulan sa...

Jag brukar vara skitduktig i en vecka sen brister det... HEJA DIG

Stina sa...

Åh se där, vi får också hem barnmatskassen nästa vecka. :) Ska bli spännande. Vi hade den vanliga för över ett år sen men jag tyckte inte vi gjorde annat än att hacka, läsa recept, hacka, läsa recept osv...
:)

Annika Dahl sa...

Vi ska också prova Linas nästa vecka. Första gången för oss. Måste komma ifrån småhandlandet. Det blir så dyrt. Ska bli spännande att höra vad ni tycker om barnkassen

Stina S sa...

Åh var du, så lustigt! :)

Tack för tipset!
Shoppade du något då?
Kram

Anne sa...

Vi har också funderat på Linas. Mest för att få in lite nya recept och maträtter.. Måste nog spana in det igen..

Maria sa...

Jag borde verkligen också ta mig i kragen och göra matlistor!
Kanske ska ta och testa en sådan där matkasse.

kram kram

britta bloggar sa...

Åh vi borde också börja planera maten mer!