29 augusti 2012

Glassig tjej

Ja,  nu rullar det på. Efter tre dagar är jag inne i ekorrhjulet. Varje morgon småstressar vi lite och jag vet inte vad det är som gör att vi inte sitter i bilen förrän tio minuter innan skolan börjar??  Och ja, vi har tagit bilen, trots mina intentioner att faktiskt cykla så länge det inte regnar. Men, men... som sagt, där är vi inte ännu rent tidsmässigt.


På jobbet tar allt lite längre tid, vilket kanske inte är så konstigt efter att ha varit "borta" i 1,5 år, men det är ändå frustrerande.. Jag vill ju liksom bara komma ihåg allt och vara effektiv!


Och efter jobbet och hämtningar av barnen blev det lite stressigt igen. Hade helt missat (men jag var visst inte ensam om det med tanke på antalet deltagare) att det var ett möte på L:s skola angående Olweus-metoden. Alla skolorna här arbetar med den metoden för att bekämpa mobbning och kränkande behandling och det var intressant att höra om skolans arbete. 


Imorgon hoppas jag att vi är ute i liiiite bättre tid för lämningarna. Förutsättningarna just nu är iaf lite bättre, jag har redan tagit fram och strykt mina och L:s kläder. Alltid något!

5 kommentarer:

Fnulan sa...

En dag till sen är det som att du aldrig varit borta!

Tina sa...

Det tar tid att komma in i allt gumman! Snart så är du där! Hoppas du får en toppenfin torsdag! KRAM!

Linda sa...

Det tar ett tag att komma in i rutinerna, sedan blir det som hos oss att man drar det till det längsta varje morgon för att få ligga i sängen så länge som möjligt, kl 6 klev jag upp, 6.15 satt vi i bilen påväg till fritids och dagis:)
Planering är A och O, jag lägger alltid fram kläderna dom ska ha på sig i köket och gärna till och med drar på tandkrämen på tandborstarna:) Alla väskor packade så tar det inte många minuter.
Hoppas du njuter av dagen! Kramar

jenny sa...

åhh vad hon är söt.
randig tröja och randig glass. fint!
kram

Fröken Isakson sa...

Gullungen! Lugn snart är du inne i allt. Vips säger det och det känns inte som om man varit borta. kramar