23 juni 2012

Filmkväll

Idag har det varit en riktigt slapp dag. R sov i 2,5 timme mitt på dagen och jag hann börja röja lite i pappershögar. Insåg att jag hade lagt både räkningar och tandläkarkallelse i den där högen... för ett bra tag sedan... så tiden är redan passerad och räkningarna redan förfallna. Jaha, Lyxfällan nästa... Nu kryper det i hela kroppen av irritation på mig själv pga sånt slarv. Inser att vi måste hitta ett helt annat system för våra räkningar än en pappershög i arbetsrummet..

L och jag tog en promenad med doggen D under em och passade på att leka en liten lek. Vi letade efter saker på alla bokstäver i alfabetet och det var ganska lärorikt.

J grillade ribs och vi har kladdat och käkat. Givetvis R också :-) Efter ett rejält bad för lillkillen är det nu snart dags för filmkväll för oss andra.


Inga kommentarer: