02 mars 2012

En spännande dag


Tur att man har en storasyster som gillar att leka med ens nya saker. De blir liksom mer intressanta då. för allt syrran har är ju kul.

Tror att R haft en ganska bra födelsedag även om vi inte haft något kalas idag. Uppvaktning imorse, sedan lunch (morfars pizza) och glasstårta (GLASS!! Premiär... och lite tidigare än mamman hade önskat, men det tyckte inte mormordern ;-)) till efterrätt hos mormor och morfar. Där fick han även en present som avslöjar innehållet i kommande present som han får när det är kalasdags;-)

Kvällen har spenderats (av mig) med att göra cake pops. Ett spännande projekt och jag hoppas verkligen att det blir lyckat, för det har tagit lite tid, även om det inte var jättesvårt. Och så hoppas jag verkligen att inget händer med dem under natten för jag missade att ta foto innan jag satte ut dem i bilen (ja, bilen, för de får inte plats i kylen och bilen känns säkrare än förrådet :-) ) och jag orkade inte bära in dem igen. Alla moment medför en viss risk och jag hade nog fått skriva in mig någonstans om jag tappat dem i golvet...

Nu är det dags för fredagsmys med dottern som går och dräller, för sitter hon still finns det ju en risk att hon somnar och det vill vi ju inte vara med om ;-) Lite tvtid för mig nu och så håller jag tummarna stenhårt för att R ska sova gott inatt också.

4 kommentarer:

Fnulan sa...

Ååååååååååå GRATTIS!!! Och jag hoppas att han är så trött efter en händelsrik dag!

britta bloggar sa...

Vad härligt det ser ut!

Linda sa...

Stort grattis till Stora killen i efterskott!!
Ser ut som han hade en toppendag, Kramar

Therese sa...

Åhhh nu har jag läst ikapp massor!!! Så härligt kalas, och cakepopse, wow! Hunnit med att klämma första glassen, tappa tan och åka över tin danmark, ni rejsar på för fullt, ligger inte på latsidan för fem öre! härlig läsning, och på tal om härlig så är det jus en härlig helg jag önskar er <3 KRAM!