29 januari 2012

Söndagsaktiviteter

Så var det söndag igen. Fast vi har gjort mycket i helgen så jag klagar inte. Och helgens aktiviteter är inte över än. Nu är pappa J och L och åker skridskor och R och jag är på väg till Maxi. Jag ska på tapasträff i eftermiddag och måste shoppa ett par ingredienser :-)

Förmiddagen har spenderats med att färga håret och göra chokladmousse med hallon. Tyckte att jag var ganska modig som vågade ge mig på hårfärgning när jag var själv hemma med barnen, men det gick bra. Och då gjorde jag tom chokladmoussen medans färgen verkade! Fast det gick kanske sisådär... Jag tog frusna hallon, som jag visserligen tinade i micron först, men.... Det ser inte alls ut som det gjorde när jag gjorde det här receptet sist... Men vi får väl se.. Det kanske smakar ok ändå i slutändan. Förutom chokladmoussen hade jag tänkt ta med mig parmalindad sparris, cheddarfyllda jalapenos och baconlindad pepparhalloumi. Det känns som om jag har ett genomgående tema med parma/bacon, men eftersom det är 5 tjejer och minst 10 tapas till så spelar det nog ingen roll. Tror iaf inte att de andra har något baconlindat :-)



Nehej, off we go!

3 kommentarer:

Therese sa...

Vad gott det låter, hoppas ni får en mysig kväll!

CiliaH sa...

Låter riktigt mumsigt :)

Ha en fin kväll!

Kram

Anonym sa...

Åh vad mysigt med en tapasträff för att inte tala om hur gott det måste vara! KRAM!