10 november 2011

Sömnstatus

Inatt sov han faktiskt bra, lillkillen! Fast jag låg i sovrummet och kollade på Greys så jag var ju nära hela tiden... Han sov ända tills fem när pappa J snällt hade förberett välling. Sedan somnade han en stund igen, R alltså :-)

Har funderat en hel del på det här med sovrutiner och J har erbjudit sig att ta tag i det nästa helg när jag är på tjejträff i Stockholmia. Det känns så klart lite jobbigt, för då blir det förmodligen i eget rum för att verkligen starta om med en ny rutin. Men samtidigt är det så klart skönt om J vill ta de första jobbiga nätterna utan att jag behöver vara med och höra gråt.

Tack för alla som kommenterat mitt inlägg om sömn. Jag ska faktiskt försöka med att ha ljud på i rummet när R somnat och jag går därifrån.

Bara för att det gick bra igår ska det förstås inte gå bra idag. Tänkte verkligen testa att sätta på tv:n och lämna rummet. R var supertrött och han fick ett snabbt bad och sedan välling. Som han inte drack upp utan började larva sig. Nu står han upp i sängen och lattjar.

1 kommentar:

Linda sa...

Men vilken buskille.
Att ha lite ljud på rummet är nog inte fel, hoppas han somnar snart och att ni får sova lite "länge" i natt med.
Förstår det blir jobbigt i längden att behöva ligga i samma rum som honom för att han ska sova, det blir ju inte så mycket gjort då.
Kramkram