22 juni 2011

Trött, tandläkare och tips?

Ahh, jag måste försöka ta mig ur denna spiralen av dålig sömn! Jag ger R ersättning innan jag lägger mig, ca vid 22 och hoppas att han ska sova gott på det. Jag vet inte exakt hur länge han sover, för jag är så trött att jag inte orkar kolla klockan. Men sedan börjar snurrandet. När han vaknar försöker jag först med nappen, vilket aldrig funkar, tar då över honom till mig och han får lite mat. Vi somnar båda. En stund senare vaknar han och således också jag. Jag har då ingen aning om ifall det är timmar eller minuter sedan han vaknade sist. Jag testar med nappen. Det kan funka en liten stund, men sedan är det bara att erbjuda mjölkmaskinen igen. Och så håller vi på resten av morgonen, tills halv sju nånting, då somnar han, när jag i princip ska gå upp.

Så inatt blir det till att gå upp när han vaknar den där första gången. Gå upp och byta blöja och hoppas att han ska hålla sig vaken så länge att han får i sig ordentligt med mat. För jag antar att det är en del i problemet. Att vi båda somnar om och han använder mig som mänsklig napp varje gång han vaknar. Förra gången jag satte mig upp på natten så var det helt omöjligt att hålla R vaken, men det är väl bara att försöka på nytt. För jag är helt slut av detta. Jag har ont i ryggen och jag gissar att det är pga allt snurrande fram och tillbaka och lyftande av R från vänster till höger och tillbaka igen.

Och inte nog med att jag är trött, idag ska jag till tandläkaren också! Höll på att missa tiden då jag missat att skriva vad det var jag skulle göra i kalenderna i iPhonen. Det fanns en post idag men det stod inte vad det var... Som tur var kom jag på det! Annars hade det säkert blivit dyrt. Ja, det lär det ju bli ändå, men iaf.

Alla sov/mat-tips tas tacksamt emot btw. Med tanke på att det bara är två nätter kvar till midsommarafton så känns det inte helt ok att köra igång med värsta stenhårda metoden, eftersom det kommer att bli svårt att hålla på just midsommarafton. Sedan har jag 5 nätter på mig igen innan det bär av till Spanien. Det hade varit såå skönt att få lite bukt på detta så att jag slipper gå omkring i Spanien och se ut som en michelingumma med mörka ringar under ögonen.

Happy onsdag!

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej hjärtat! Usch jag lider med dig gumman! Kan du inte pröva att ge honom ersättning när han vaknar på natten. Det kanske han håller sig på längre än din mjölk? Jag ammade inte mina barn (eftersom jag inte hade tiilräckligt med mjölk) så jag kan tyvärr inte relatera till dina problem. Hoppas det går bra hos tandläkaren. KRAM!

Östblomman sa...

Men oj vad du kämpar på... förstår precis hur du känner dig. Har inte heller några konkreta tips, tyvärr. Å det är ju självklart stooor skillnad eftersom du ska finnas till för lillan också. Tror att du är inne på rätt spår, försök hålla honom (och dig)vaken och mata på.

Annars är det ju det vanliga, sov när han sover på dagarna, om det går...

Hoppas verkligen att det blir bättre!

Sv; Line vaknar fortfarande flera ggr/natt. Vi ska ta tag i detta efter midsommar. Tror vi ska köra Anna Wahlgrens metod. Testade förut och funkade ok, sen blev L sjuk så vi mjäkade ur...

Kram på dig!