20 juni 2011

Regnig måndag

Efter en härlig helg är det måndag igen och givetvis in lista a´la Jennyn.

 Idag är jag lite extra glad över att:

♥ vi haft en riktigt härlig och kul helg!
♥ det är midsommar på fredag! Ser fram emot en härlig dag med goa vänner!
♥ mamma och pappa kom förbi med frukostbullar idag :-)
♥ det regnar idag så att jag kan vara inne med gott samvete och fixa en massa inomhus :-)
♥ min sallad vuxit bra i pallkragen och det ser ut som om det faktiskt kan bli några morötter i år.
♥ jag får en mysdag med L innan det är dags för dagis igen. Den här helgen har det inte varit så mycket mammamys.
♥ R börjat ta ersättning på flaska. Inga jättemängder så att han står sig hela natten, men det känns ändå som en frihet att någon annan faktiskt skulle kunna mata honom om det behövs.

Nu är det lunchdags här och sedan behövs lite matshopping för veckan. Det ekar lite tomt i kylen efter en weekend borta.

4 kommentarer:

Therese sa...

Va härligt att dina föräldrar kom förbi med frukostbullar, sådan små gester kan göra en hel dag!
Så även ni har cirkus på orten, hoppas vädret blir bättre och att ni kommer er i väg i morgon!
Och er frukost gillar jag skarpt *fniss* trodde först ni var smått glana ;-D KRAM

Östblomman sa...

Återigen en bra lista! Fastän jag inte gör någon egen blir jag alltid så glad av era måndagslistor :). Skönt att R börjar ta flaska mer och mer!

Dagen blev riktigt bra, trots tveksam start ;). Blev inte så mkt bättre med vällingen, men vi kör på och hoppas på vändning...

Haha, va kul att du roas av mina små... vad ska vi kalla dem, egenheter :). Kram

Anonym sa...

hej hopp..

vilken bra lista du gjort. .:) har du med pallkragar ? halva blogglandia tror jag har planterat i sånna i år.. :) och det hade jag med gjort och jag hade haft en tomt, haha.. kanskee i husvagnen..

ja stina kommer troligtvis (100 %) trivas hos sin dagmamma till sensommaren.. :) och jag kommer förmodligen njuta av lite egen tid då med.. ;)

kramkram

Anonym sa...

Vilken fin lista!