12 juni 2011

Konstigt

Jaha, det har varit en konstig helg. Vännerna som skulle komma på besök i helgen fick stanna hemma pga feber. De som skulle komma på middag i fredagskväll fick stanna hemma pga feber. Det gjorde att vi fick en kväll för familjen som visserligen var ganska välbehövlig och skön. Igår fick vi en dag då vi bara gjorde saker som vi kände för, och maken var mycket tacksam över just båtturen. Lunch i hamnen och sedan bortbjudna på kvällen (då vi bland annat fick den supersmarriga salladen som syns på bilden).


Idag har J jobbat hela dagen och jag har försökt få lite gjort hemma. Det har dock inte varit helt lätt med en uttråkad L som inte velat göra något och R som vill vara nära hela tiden. Undrar om det är någon ny fas för både igår och idag har han varit väldigt trött, men sover som vanligt bara när han får vara nära mig.

Vi får fortfarande inte uppkopplingen att funka här hemma så just nu kör vi en nödlösning. Skönt att kunna blogga från den lilla rosa och inte behöva göra allt från telefonen.

Just nu är pappa J och L ute och leker på en lekplats en stund innan de ska hämta hem kinamat. Jag ska passa på att fixa undan lite mer här hemma så att jag imorgon kan roa L lite bättre än jag kunnat göra idag. Alla sängarna är renbäddade med sängkläder som hängt ute på tork så det ska bli härligt att krypa till kojs lite senare :-)

1 kommentar:

Rebecca sa...

Hej fina du!
Även när det inte blir som planerat kan det bli väldigt bra. Det där med feber är nog något som härjar nu. Jag hade hög feber i två dagar, men inte det minsta förkyld. Samma sak på en hel drös vänner under veckan som gått.

Det är riktigt skön att krypa ner i en säng med renbäddade sängkläder, extra speciellt är det om de fått torka ute i solen. Förstår att du längtar till det är dags att krypa till kojs.

Tack söta för din kommentar. Jag kände mig allt annat än pigg med adrealinet från allt härligt barnstök höll mig igång väldigt bra hela dagen.

Njut kvällen!

Kram Rebecca