05 februari 2011

Psykbryt

Den här morgonen vinner jag nog ingen medalj för den roligaste mamman.... Har sovit ganska dåligt, kanske inte helt konstigt med tanke på nattens händelse. Vaknade upp på ganska dåligt humör. L har en lek ibland på mornarna där hon låtsas sova och jag orkade bara inte spela med i det spelet hur länge som helst i morse, så redan där startade det. Sedan fattade tydligen inte vår hund på nio år hur man gör när man torkar tassarna, vilket vi gjort i typ nio år. Då fick jag verkligen ett bryt och gick ut i köket och skrek lite för mig själv.... Värsta psykbrytsmorsan idag alltså.

Sedan bad jag L att inte bråka med mig idag eftersom jag kände mig på dåligt humör. Hon var jätteduktig till att börja med. Men när jag sedan dukat fram frukost och ropat 4 gånger så höll jag på att ramla tillbaka till mitt trista humör. Till slut fick jag gå upp och hämta henne.. Ahh liksom!!!

Fast sedan har jag kört schlagerrace här hemma och då kan man ju inte annat än att bli på gott humör! Och så lite disco tillsammans med L. Och doggen D som inte riktigt fattade vad vi höll på med, men som hoppade med och viftade på svansen. Förmodligen lättad över att matte inte skrek längre.

Nu ska jag testa mitt tålamod igen, vi ska ge oss ut för att fixa lite ärenden. Ny sänglampa står tydligen på önskelistan, för hello, den hon har nu har ju så dåligt ljus så hon inte kan läsa... Jodå, 5 år är det hon fyller.....

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Då har vi lite av samma dag idag då. Hög ljud i högtalarna med dunka, dunka och lite städning för att avreagera sig. Går ok men inte helt ännu.
Hoppas dagen går bra till slut och att ni får en mysig lördagskväll.
(är texten bättre? Har så stor skärm så jag ser inte det)
Kram

Wojtan sa...

Hej

Jag har inte varit i närheten av att vinna den tävling på länge tyvärr.
Min ork är som bortblåst och jag är så tacksam för att vi reser iväg i morgon.

Stor kram till dig
Åsa