27 december 2010

Ja, nej, tiden går

Och så var Annandagen avklarad. Det blev betydligt stressigare än jag hade önskat och det var skönt att pusta ut när alla gästerna (familjen på J:s sida) gått hem. Vi i lilla familjen slog oss ner i soffan med en skål popcorn och kollade på film. Middagen igår bestod av en grillbuffé med bakad potatis och cole slaw etc som ett litet komplement till alla julmat. Det var yummie och blev så pass mycket rester över att det står på kvällens meny också - nice!

Dagen idag har bestått av en hel del diverse nyttogrejor. Fast i lugn och ro. L och jag började med att städa ur hennes garderober. L lovade att ställa upp och prova tröjor om jag sedan lekte med Barbie. Så efter att alla lådor i garderoberna gåtts igenom (hängarna kvar till en annan dag) så blev det till att klä på alla Barbie-dockor fina klänningar så att de kunde gå modevisning. När pappa J kom hem så åkte vi till IKEA för att byta en stol som L fick av tomten till sitt nya skrivbord. Vi passade på att testa lunchen på det nybyggda varuhuset och alla blev mätta och laddade för att shoppa lite ljus och servetter ;-) Och skrivbordsunderlägg och annat bra å ha!

Nu är det fint på L:s skrivbord, stolen passade finfint och L har börjat kolla på en av Barbiefilmerna som hon fick i julklapp. Anar ni ett visst intresse för en viss docka?? Bakpotatisen står i ugnen och jag ser fram emot en filmkväll till med familjen i soffan lite senare. Det känns verkligen urbra att jag fått sova ut om mornarna nu i ett par dagar. Jag sover ganska dåligt om nätterna, fortfarande, så det är ganska skönt att inte behöva stiga upp vid 6-snåret.

Hmm, J tyckte nyss att "L inte fått så mycket julklappar i år". Hello?!? I vilket parallellt universum befinner han sig i??!? Hon har fått urmycket. "Inget roligt, fast hon är ju nöjd." svarade han när jag protesterade. Hrm. Skrivbord, stol, Barbie med häst och vagn, skate board, filmer, spel till datorn, spel till DS, kläder, Monichichi, hörlurar, en massa möbler till dockskåpet, böcker etc etc. Tur att det inte var mer grejor för jag vet inte var vi skulle göra av allt!

Fast idag på IKEA gjorde L en ritkigt fin grejo. Vi rensade nämligen ut en helt gäng med mjukisdjur från hennes rum, som vi sedan lämnade i en stor ark på IKEA till barn som bättre behöver dem. Hon tog ett djur i taget, gav det en kram och stoppade in det i det öppna fönstret på båten.
Då blev jag stolt över min duktiga tjej!

1 kommentar:

Linda sa...

Så fint gjort av henne, alla borde egentligen göra en rensning hemma, men samlar på sig så mycket i skåp och lådor som man inte använder som andra har bättre användning för.
Så roligt och bra när barnen kan vara med.
Kramar