18 december 2010

Den struliga torsdagen

Ja, den där torsdagen alltså... Puh, jag blir lite mör när jag tänker på den.. Vi har supermycket att göra på jobbet för tillfället, vilket i sig är väldigt kul. Men det tar på krafterna. I torsdags kämpade vi hela dagen med en massa slit, för även om jag är en kontorsråtta så är det ju så i ett litet företag att alla får hjälpa till när/där det behövs. Jag kan säga att alla skärsår jag har på händerna nu inte är av några nya layoter eller fakturor (vilket jag vanligtvis jobbar med) utan av kartonger... Så vi slet som bara den i torsdags, J skulle iväg på julbord med banken och skulle gå vid 15, då jag också skulle gå, men vi slet vidare. J åkte hem vid halv fyra och jag ringde dagis och förvarnade att jag inte skulle komma förrän närmare fem. När klockan var över fyra ringde J och berättade lite utmattat att han hade mina bilnycklar i fickan... Företaget ligger ca 1,5 mil från hemmet. Och min husnyckel låg i min bil. Utanför jobbet...   För att snabbt lösa problemet bad jag en kollega att skjutsa mig hem, J la ut en husnyckel och jag kom in i huset för att hämta en annan bilnyckel till den andra bilen som stod på uppfarten. Kollegan var snäll och stannade för att se att bilen startade, vilket vi haft problem med dagen innan.. Vidare till dagis, klockan var nog tio över fem när jag kom dit, hämtade L, ut till bilen, öppnade bakdörren - ingen bilstol.......................

Vad gör man?? Jag kunde inte gärna gå in med L på dagis igen för jag visste inte var sjutton J hade satt av bilstolen... Hur mycket det än tog emot fick jag ju lasta in L (snart 5 år) i baksättet och sätta på bältet och köra urförsiktigt hem. Hemma startade operation "var är bilstolen" och efter lite stök så hittade vi den ute i ena förrådet... Hmm... Iväg till postterminalen med brev som skulle postas, rastade doggen D och köpte kebab. Hem, skottade av uppfarten och trottoaren medan L satt i bilen och lyssnade på Monchichi, in och äta och kolla på julkalendern. Natta L och börja jobba..... Klockan var 20 när jag började och klockan var 2 på natten när jag var klar... J kom hem vid ett och tyckte att jag skulle gå och lägga mig... Men jag visste att min kollega också tagit hem 600 av den här produkten för att göra klart hemma och jag visste att han skulle ha gjort det med hjälp av sin sambo. Jag ville inte vara sämre så jag satt där... Jag var helt slut..

När klockan ringde vid 6 på fredagsmorgonen funderade jag på mina alternativ:
Gå upp och lämna L på dagis i vanlig tid för att sedan avboka mina planer för dagen och åka hem och sova...
Gå upp och lämna L på dagis i vanligt tid och utföra mina planer.
Gå upp och lämna L på dagis i vanligt tid och åka till jobbet... Vilket jag eg inte skulle, men jag visste att grabbarna där skulle slita hela dagen.

Så, jag åkte till jobbet och slet. Därav min utmattning igår. Men det kändes bra att kunna ställa upp för gruppen även om det var trist att jag missade mina planer. Men, men.. Och jag valde att missa julfesten igårkväll och la mig i sängen vid 21 med en film. Såg en timme och sov sedan. Urskönt!!!!

Vi skulle eg ha en nattgäst som skulle komma med J hem på natten efter julfesten, men när jag hörde J så insåg jag att han var ensam och kompisen hade ändrat sina planer. Skönt! Jag sover alltid mycket sämre med gäster i huset. Vill liksom vara en bra värdinna och inte ligga och sova länge om gästerna vaknar.. Fast i detta fallet hade det inte varit någon risk. Hur som helst var det iaf jätteskönt med en ordentlig natts sömn och att kunna vakna upp pigg igen! So, I´m back on track!

1 kommentar:

Potatishäxan sa...

Halleluja vilken dag!!!! Puuuuuhhhhhhh