04 november 2010

Vilken cirkus!!

Det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig och nu orkar jag snart inte mer... Det är verkligen ett i-landsproblem av stora mått, men... ahhh den här renoveringen måste vara renoveringen from hell!!!!

J ringde till ägaren av snickerifirman igår och sa att om de inte är klara 18.00 torsdag så kommer vi att debitera dem för varje dag det inte blir klart. Det vi väntar på är alltså att dölja några rör i tvättstugan/grovköket som såg ut som hajkon bacon efter deras förra framfart, samt åtgärda vad sjutton det är som låter i rören helt oregelbundet. Idag när jag kom hem så insåg jag direkt att de varit här. För de var inte här när jag kom... Men grovköket var, ja, kaos... De hade flyttat ut vissa saker, lagt ett badlakan över skostället och typ rivit taket. Fattar ni vad skitigt det är? Igen!!!!!!!!!!!!!! Jag orkar bara inte städa en gång till..... Men ingen annan lär ju göra det så.....

Och vattnet är avstängt, för de kom typ 5 minuter efter mig, så ännu är ingen middag påbörjad. Tinad kyckling ligger på diskbänken men det blir svårt att laga mat utan vatten...

Jag vet, jag borde verkligen inte klaga, renovering är verkligen ett lyxproblem, men...... Fatta att det var den 1 mars denna cirkusen började. Kan någon numret till Arga snickaren???

2 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Du får klaga, det är ju sjukt jobbigt!!! Renovering är alltid jobbigt, men tar det bara slut och går enligt planerna så överlever man ju. Men ha det som ni... Nej usch kram på er stackare!!!

Tant Janet sa...

Det är helt ok att ha I-landsproblem, du kan ju inte ha u-landsproblem...
Ta hand om dig! KRAM