11 april 2010

En helt vanlig söndag

En helt vanlig söndag.

Fick sovmorgon. Om man bortser från en kissincident vid 02.48... Vaknade vid nio och steg upp. Dusch för mig, bad för L. Pannkaksbrunch. Cykeltur för L, promenad för mig och D. Hängde ut tvätt. Samma lakan som fick torka ute igår, pga den där kissincidenten. Upptäckte något mystiskt. Dans för L, publikplats för mig. L var superduktig idag och jag kände mig riktigt stolt. En kort tur i affären innan hemfärd för att stoppa den inköpta leverpastejen i kylen och glassen i en kylväska eftersom vi skulle sitta i bilen en halvtimme. L mådde illa. Stannade vid ett P vid vägkanten så att hon fick stå lite framåtlutad ett tag. När hon började pilla på en kvist på marken anade jag att det inte skulle komma något kräk. Vidare biltur till våra vänner på åsen.

Fika på glass och hembakta sockerbullar. Promenad på landet för att titta på kor och kalvar. L och hennes kompis gjorde soppa med vatten, grus, stenar och lite gräs. Jag fick en pratstund med min vän medans vi låtsassmakade på soppan emellanåt.Hemfärd. Illamående igen. Stannade inte utan L fick hålla en hundbajspåse för nödfall.
Bild lånad från internet

Hemma blev det köttbullar, potatis, sås och kokta morötter. L skulle absolut inte ha köttbullar, okej en då, men så tog hon två, som sedan blev fyra. En potatis blev två och hon hade nog kunnat äta hur mycket morötter och sås som helst.. Kul när hon äter!

Tv för L. Ett försök att beställa en kalender för mig. Jag har dock liiite för höga krav på mig själv gällande resultatet. Sitter i evigheter med vilka bilder som ska vara med, vilken text, osv, osv, osv så det kommer troligtvis sluta med att det inte blir någon kalender. Nu ligger L. Sover dock inte tycker jag det låter som. Jag ska ta mig lite tv-tid innan jag ska krypa till kojs. Brothers & Sisters står på tv-agendan. Sedan "Nästa sak på min lista" när jag väl krypit till kojs. Kanske ska knycka lite av Schweizernötet som maken fick i sitt påskägg av mig.. Innan jag kryper till kojs alltså.

Inga kommentarer: