10 mars 2010

Svart eller vitt

Besöket hos veterinären gjorde mig inte mycket klokare, bara fattigare... 3700:- för ett urinprov, ett blodprov och två röntgenbilder av D:s mage. Det var inte diabetes som jag var ganska säker på att det skulle vara. Nu får hon antibiotika och vi väntar på några provsvar.

Jag har varit monstertrött hela veckan, har lagt mig vid nio på kvällar i rad men inte sjutton har det hjälpt. Ikväll ska jag försöka hålla mig uppe till Greys iaf.

Det känns också som om jag har tappat motivationen för allt möjligt. När jag kommer från jobbet hämtar jag L, vi åker hem, jag lagar mat, vi äter, L leker/badar/kollar på Bollibompa och jag nattar L eller går med D. Sedan orkar jag liksom inget mer. Orkar inte ta tag i något. Och vad sjutton skulle jag ta tag i? Allt är ju nerpackat. Städa.. ja jag dammsuger varje dag, alla tomma ytor som man kan komma åt, för att slippa ha plasten för alla dörröppningar när vi är hemma på kvällen. Men mer städning känns näst intill omöjlig. Usch, vet att jag låter ganska negativ,  men... motivationen finns bara inte där. Här.

Jag håller på att fundera lite över en grej och vet inte riktigt hur jag ska göra. Känner mig så kluven.. Varför är inte allt svart eller vitt?


Det blir en halv vecko-matplanering denna veckan:
  • Onsdag: Tortilla med kyckling (vv-recept)
  • Torsdag: Vit fisk med paprika (vv-recept)
  • Fredag: Tacos (det verkar som om övriga Sverige har det som fredagsmat så why not liksom :-) )
Nu är det snart dags för veckans Greys. Ska bli skönt att krypa ihop i soffan med en stor kopp te. Skönt att det är torsdag imorgon!

3 kommentarer:

jenny ♥ sa...

förstår att du inte orkar allt, det tar på krafterna att fixa i hemmet och hinna med famíljen, hoppas energin kommer tillbaka snart!

Kramar i massor ♥

Pernilla sa...

Vissa perioder är energin bara borta och man vet inte varför. Normalt så kommer den tillbaka och det kan ju vara en tröst i sig.
Tror att tacos är så vanlig fredagsmat för det är så lätt att laga och samtidigt gott. Vi brukar äta det men kanske inte alltid på fredag. Idag blir här salamifylld kyckling.
Kram

Tant Janet sa...

vi käkar också tacos ofta på fredagar. Jobbigt med vovven att inte veta vad det är, inte kan dom prata dom små liven heller. Vad fin hon är din hund. Är det en springer?
Ta hand om dig!