11 mars 2010

Fortfarande negativ

Jaha, förkyld igen.. Fast hellre jag än at L ska vara det! Det kom smygandes igårkväll och idag är näsan täppt och rinnig på samma gång.

J är iväg och köper badrumsinredning, för nu jäklar går det undan på ovanvåningen. Eller, ja det är SJUUKT mycket kvar, men det händer saker varje dag. Ska försöka ta något kort imorgon under dagsljus. Inte alls för att låta otacksam, men det hade varit otroligt skönt om hantverkarna inte jobbade tills klockan är över 18 imorgon.. fast det lär de säkert göra, för det gör de varje dag.. Snacka om sent fredagsmys.. Känns liksom inte helt lönt att börja städa av här nere förrän de har gått och det är ett MÅSTE att dammsuga överallt om kvällarna, för jag vill inte att dammet sprider sig mer än nödvändigt.

Tänkte försöka hämta L tidigt från dagis imorgon och kanske bege oss till Tropikariet eller något. Det enda bekymret är att D får sitta i bilen under tiden, för jag vill inte lämna henne hemma i byggstöket. Kan tänka mig att hon står och skäller när hon hör att någon är där uppe.

Det där beslutet som jag hade svårt att ta igår, det lutar starkt åt ett nej. Känns ganska bra när jag väl kommit så långt i tankarna.

Förresten, imorgon skulle visst hantverkarna stänga av strömmen och fjärrvärmen ett tag. Jag hoppas verkligen att de sätter igång allt igen så att inte jag står här sedan utan ström och värme.. Fast då har J lovat att han ska betala hotell för mig :-) Själv kommer han ju inte att vara hemma...

5 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hoppas ni får en fin fredag!

Linda sa...

Spännande när det händer saker på övervåningen, men jag förstår dig, just en fredag kanske det hade varit skönt om de slutade liite tidigare än 18.
Blir dom kvar allt för länge får nu väl helt enkelt bjuda ner dom till ert fredagsmys så kanske dom inser att dom också borde sitta hemma med deras egna familjer och mysa:)
Kram

Madde sa...

Hej! Vad tycker du om vårens mode med skyhöga klackar? Är det något för dig eller håller du dig kanske till de lite lägre klackarna? Lämna gärna din åsikt hos mig. (Kommentera under inlägget skyhöga klackar i vår)

Tack på förhand
Kram!

FLOOSAN sa...

Trevlig fredag hoppas förkylningen ger med sig kram

Unknown sa...

Tack för påhälsningen!

Ja du imorgon smäller det! MELLO.
Jag vet inte vem jag håller på? Darin är ju så jädrans bra men jag gillar Timotej också....

Vem håller du på?
Kram C