31 januari 2010

Sova, slappa och kolla på film

Det har varit en riktigt slö helg. Efter lekstund och fikastund, promenad med D i skogen och snow raceråk i fredags em så hade jag riktigt ont i örat. Det liksom strålade upp i huvudet. Det blev soffläge till Let´s dance och L fick somna i soffan efter att vi ätit hemmagjord pizza.

Lördagen tillbringade jag i stort sett i liggläge, var dock tvungen att gå upp och duscha eftersom vi fick besök av en snickare för att prata igenom fårt kommande renoveringsprojekt. På kvällen blev det krabbklor och kingcrab-klor framför tv:n som visade Wallander Tjuven och Slumdog Millionere.

Söndagen har vi inte fått mycket gjort här hemma. J och L åkte lite snow racer medan jag handlade och sedan har maken rensat handfatsavloppet medan jag har bäddat rent i sängarna. En hyffsad fördelning tycker jag. Ikväll blir det ännu en Wallander, denna gång Prästen. Riktigt skönt att för en gångs skull softa i soffan tillsammans och bara kolla på film. Hoppas att jag vaknar upp imorgon och mår jättebra så att jag inte kan hitta på någon ursäkt att inte motionera. Det behövs. Fast det är mycket lusigt, för i fredags när jag vägde mig så hade jag gått upp ca ett halv kg på ett par dagar. I helgen har jag sedan ätit popcorn, glass och godis. Imorse vägde jag mindre än jag gjort innan jul. What?!? Fattar inte. Funderar fasen på att anmäla mig till Martin Lidbergs hälsocamp. Synd att det kostar så sjukt mycket bara, men det kan det kanske vara värt... Ska googla det lite när jag nattat L.

Nästa veckas matplanering ser ut så här. Vet inte riktigt vilken maträtt vi ska ha vilken dag, men jag har shoppat till allt.

  • Kyckling med currysås och ris
  • Lax med dill och potatis
  • Spagetti och köttfärssås
  • Kassler Creole och ris
  • Tacokyckling med klyftpotatis
Såå skönt att slippa tänka på vad man ska äta varje dag! Och det blir faktiskt lite mer variation på vår vardagsmat när jag sätter mig ner och planerar så här.

Okej, nattning, googla hälsocampen, kolla på Wallander, läsa Snabba cash, sova.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt o bara få vara o ta det lugnt, hoppas du samlat massor med energi för kommande vecka.

Blev otroligt sugen på hälsocampen också men just nu som mammaledig så är det lite över min budget så får köra mitt eget race så fort bebban kommit istället :)

Kramisar

Diana sa...

Sova, slappa, kolla på film... Precis vad jag ska göra idag! ;) Så skönt! Förresten, la precis in en tävling jag tror att du skulle gilla! KRAM

CharmKatti sa...

Träningscamp... fy vad det låter jobbigt! :-)

Hoppas verkligen du är bättre idag tjejen!
Kram, kram!

Potatishäxan sa...

Själv hade jag behövt skriva in mig på rehab för sockerberoende. Eller vara konstant kräksjuk för nu är jag varken sugen på mat eller godis =)

Unknown sa...

Hi, hi, då ligger vi en film före, vi såg Läckan med Wallander igår... Rätt så bra.