15 december 2009

Fredag med galenskap

Nu ska vi se om jag äntligen kan få lite tid att skriva om de senaste dagarna. I FREDAGS var det tidig uppstigning eftersom det var dags för Lucia på dagis. De har som tradition att alltid ha sitt Luciatåg utomhus, oavsett väder.. Som tur var var vädret helt ok. Det gick ganska bra att få upp L 0ch komma iväg i planerad tid. Framme vid dagis var det ursvårt att hitta en parkering och när jag äntligen skulle kliva ur insåg jag att jag glömt Lucialinnet hemma... hängandes nystruket på sin galge... Det var bara för J att köra hem och hämta det, så det blev lite svettigt där ett tag. Sedan var det lite svårt att få en bra plats, men jag hörde min lilla Idol-aspirant klämma i för glatta livet i Tipp tapp :-)

Sedan var det full action resten av dagen. VV-besök, frisörbesök, städning, fixande och förberedelser. På eftermiddagen kom arbetskamraterna med respektive, samt revisorn och hans fru på lite förmingel innan vi begav oss iväg på julfest/julbord. Det var på Ladan i Båstad och Galenskaparna stod för underhållningen. Jag hade inga förväntningar på vare sig maten eller showen, men det var riktigt bra! Maten var bra och Galenskaparna höll igång gästerna bra redan under maten. Det var allsång och munspelslektion. Efter maten blev det den riktiga showen som var i cowboy-stil, men avslutades med "Gott å leva", "Man ska ha husvagn", "Jag vill ha en synt" och så klart "Macken"! Riktig nostalgi!
Vi hade pratat om efterfest hemma hos oss för att se vem som vunnit Idol. Det lät som en jättebra idé vid 18-tiden, men vid kvart i två kändes det så där... Jag höll på att somna i bilen hem och blev väldigt lättad när J ringde från den andra bilen och sa att han var på väg hem utan efterfestsgäster. Puh! Efter både mojitos, glögg, Hallands fläder, Bailys och Moët & Chandon var jag lagom mör...

Hur vv är det här?



Behöver jag tillägga att inte ens jag orkade titta på Idolfinalen på natten?...

1 kommentar:

rebecca sa...

Godkväll!
Vilken jättekul julmiddag med underhållning av Galenskaparna.
Men förstår att det kändes skönt att komma hem utan efterfestgäster vid den tiden.
Luciafirande var det på vårt dagis med i fredags, gånger två. Underbart söta!
Ha det gott
Kramar rebecca
...kanske kan försöka fixa in en lekdejt efter allt julstök och nyårsfirande?