16 november 2009

Holland, Frank och planer

Hade jättesvårt att somna igår. Vet inte om det berodde på att J åkte iväg igen och det kändes trist. Han var bara hemma och bytte packning och begav sig sedan till Holland. Vi hann dock äta middag ihop och kollade sedan på nr 3 i serien om Johan Falk. Jag känner att jag blivit lite besatt av de filmerna och skulle kunna sträckse dem alla!

Filmen kan vara en annan anledning till att jag hade svårt att sova. Jag sitter på helspänn när jag ser filmerna och är lite uppjagad efteråt. Jag har sympatier för Frank, vilket man ju kan tycka är konstigt. Men jag tycker så synd om honom och situationen han är i.

Bild lånad från hd.se

J kommer hem igen på fredag och jag tänkte att vi ju kan se nr 4 om han orkar och kanske nr5 på lördag :-) Vi har faktiskt äntligen en helg framför oss då vi inte har något inplanerat och det känns lovely. Jag gillar dock att ha att göra, men om någon vill träffa oss en helg så får det bli i mitten av januari... Det är inte kul att inte kunna vara spontan en endaste gång! Och nu har vi bestämt att inte boka in något alls i helgen.

Ikväll blir det tidig sänggång. De rätta vantarna är nu skickade och jag har fått ett snällt mail av den stackaren som köpte PoP-vantarna på Tradera, så mitt magonda har försvunnit. Puh!

7 kommentarer:

Elin - Ett hus till oss sa...

Det låter underbart att ha en helt oplanerad helg. Skönt att göra det som faller en in :)

Ha en mysig kväll, Kram Elin!

Pernilla sa...

Det beror nog på filmen att du hade svårt att sova.
Har inte sett film sedan vi eldade fågelbot i skorstenen :)

Tack men det går så där med nattningen. Ger mig inte men det är lite tungt vissa dagar.

Så mysig med en helg bara med familjen.

Det är välidgt mysigt, maffig på Island. Rekommenderar det om ni får möjligheten.
Vi har bokat Ama (=farmor) som barnvakt en dag då vi skall till BlueLagoon bara jag och älsklingen. Det ser jag fram emot.

Hoppas du kommer i säng i tid idag.
Kram

Wojtan sa...

Hej

Klart du ska komma hem till mig och äta risotto!

Det är så många bloggare som skriver om dessa ilmen så snart får jag nog också börja se dem. Jag ligger ständigt lite efter :)

Kram på dig och hoppas du sover gott i natt!

Mamma Russin sa...

hej hej..

vi har kommit till film nummer 5.. den tycke jag var seg men bra.. visst vill man sträck se dom.. :)

kramisar

irin sa...

Hej vännen!
Nu är hela familjen på bättringsvägen, äntligen!
Anders & jag har betat av hela True Blood serien nu när vi har varit sjuka så nu får vi väl ta & se filmerna om Falk vi oxå :)
kramar

diana sa...

Du är inte ensam med dina Frank sympatier! ;9

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har, rusar bara förbi och säger hej!