30 november 2009

God (?) morgon

Öhhh. Det är INTE så här jag vill börja veckan.. Trött och outsövd. Sa till J igår att det vore kanske bäst om jag la mig i extrarummet eftersom jag troligen skulle hosta en del under natten. J skulle upp extra tidigt idag eftersom han skulle åka iväg och var ganska inställd på att inte sova så bra pga att han var förväntansfull och spänd. Han tyckte inte att jag skulle lägga mig någon annanstans så jag låg kvar. Dumt. Eftersom J var på helspänn har han vaknat så fort jag har gjort en antydan till att hosta vilket resluterat i att jag också legat på helspänn för att inte hosta. Vilket jag så klart ändå gjort. Vid 3 gick hade jag värsta hostattacken och gick ner för att leta efter hostmedicin, vilket vi så klart inte hade. Hörde att J somnade då så jag stannade nere en stund. Smög sedan upp och la mig igen men hade svårt att somna eftersom jag inte ville hosta och väcka J igen. Vilket så klart hände.

Så det hela slutade med att jag tog mitt täcke och kudde och la mig på soffan, vilket inte var så jätteskönt och jag kan nog räkna på ena handen hur många minuter jag sovit.... Ahhh. Så när J:s klocka ringde så kände jag mig trött, illamående av sömnbrist, öm i kroppen av att ha spänt mig och legat på soffan och inte alls redo för en ny veckas utmaningar. Blä! Vill gå och lägga mig igen och vakna upp och vara utsövd och på gott humör. Göra en omstart.

Men det hinns inte med nu, så det är bara att bita ihop och väcka L och hålla tummarna stenhårt att hon är på bra humör. Annars börjar jag nog gråta. Min räddning idag skulle kunna vara att Gry är tillbaka på Äntligen morgon idag.

7 kommentarer:

wojtan sa...

Hej

Låter verkligen inte som en kul natt.
Hoppas du får möjlighet att sova ifatt snart. Jag sover ofta på soffan men vår är skön så då gör det inte så mycket.

Massor av kramar till dig

Frida sa...

Inte precis så man vill vakna upp till en ny vecka!!!

Hoppas att den sluta bättre iaf;)
Blev du glad av Gry???
Kram Kram & krya på dig<3

Elin - Ett hus till oss sa...

oj oj, hoppas att denna natten blir bättre! Inte kul att vakna trött.

Sv: Spännande att de hur dina julkort blir :)

Kram Elin!

Linda sa...

Ojoj, vilken natt, förstår du gärna velat göra en omstart.
Hoppas dagen gått snabbt och att du i natt fpr den prinsesssömn du förtjänar, Kram

Linda sa...

Ojoj, vilken natt, förstår du gärna velat göra en omstart.
Hoppas dagen gått snabbt och att du i natt fpr den prinsesssömn du förtjänar, Kram

Jessica sa...

Usch stackare!!! Har du fixat host medicin nu? Annars ta och drick lite whiskey eller nåt innan du lägger dig. :)

Diana sa...

Det har inte funkat att kommentera hos dig ikväll.. =( Men tredje gången gilt så gick det! =)