02 november 2009

Blöjfri, jobb och trollspö

Det blev visst flera inlägg på raken.. men så blir det när man hittar små fina tävlingar att vara med i! Måste ju skriva av mig lite också. Har nattat L, men hon verkar inte det minsta trött.. Jag hör hur hon sjunger och håller på där uppe. Inatt sov hon utan blöja hela natten! Och utan att kissa ner sig! Kan ju iofs bero på att hennes mamma inte sov en blund utan vara uppe med jämna mellanrum och kollade status och tvingade upp sin lilla dotter på toa två gånger trots att hon sov...

Vet faktiskt inte varför jag inte sov, men det var kanske av spänning för det där med kisseriet. Annars är jag ju alltid trött, men i helgen har jag varit uppe längst i familjen och inte alls känt mig speciellt trött. Som tur är har jag haft mycket att göra på jobbet så jag har inte känt av att jag varit trött. Nu ikväll börjar det dock märkas. Sitter och väntar på att J ska komma hem eftersom jag faktiskt försökt mig på att jobba lite i InDesign här ikväll. Håller på att ta fram en katalog med produkter inför en stor mässa som J ska ställa ut på. Det är deadline imorgon em och jag känner mig stressad. Min kära make/chef sa tidigare till mig att det hänger på mig att få katalogen klar, inte på honom. Men hur sjutton ska jag få den klar när jag väntar på saker från honom? Eller när jag inte kan fråga honom hur jag ska gå vidare? Hrmm... det bästa vore kanske om jag gick och la mig nu och struntar i min träningsmorgon imorgon för att få det hela klart.. Så får jag väl ta min träningsmorgon en em istället. Eller något. Önskar att jag hade en god fé som kunde komma med sitt trollspö och sjunga lite Dibbedi dibbedi för mig så att jag plötsligt var en pärla på InDesign! Jag vill kunna en massa trix nu på en gång!

4 kommentarer:

CharmKatti sa...

Hej Vännen!
Så länge sen vi hördes av. Jag har livit usel på att läsa bloggar:-(
Men å andra sidan har jag blivit mer sällskaplig hemma på kvällarna...

Hur går det med din katalog?
Tyvärr är inte jag nån klippa på inDesign, så nån hjälpa av mig tror jag tyvärr inte du kan få.

Vi hörs igen!
Kramar!!

Frida sa...

Vad skönt att blöjavvänjningen går bra...
Håller tummarna för att trollgumman kommer så att du blir den stjärna du vill vara på Indesign hihi..
Kramisar<3
Hoppas att denna natt går lika bra!

Mamma Russin sa...

hej gumman och TACK.. Det var precis dessa papper jag behövde.. :)

Idag har jag ätit en massa gott, en sista "frossa", haha, innan VV börjar imorgon..

KRAMEN

Pernilla sa...

Hej där.
Så skönt att få blöjfritt hemma.
Så smidigt att lägga allt ansvar på dig men inte bidra med det som krävs.
Hoppas det ordnade sig.
Nu har jag skrivit ett "litet" inlägg om vår myskväll. Du får se om du orkar läsa allt.

Har varit upptagen det sista.

Kram