18 augusti 2009

Störigt, förvirrat och jobbigt

Upptäcker allt som oftast att jag inte kan se i min länklista när mina favoritbloggare har gjort inlägg. Det irriterar mig! Jag har inte fattat det här med Bloglovin ännu, tycker mest att det är jobbigt men får kanske ge det ännu en chans.. Vill ju inte missa något som skrivs här i bloggosfären :-)

Idag storgrät L när jag lämnade henne på dagis. Det gjorde hon igår när J lämnade henne också. Undrar om det är något hon går igenom nu. Gråter när vi lämnar. Gråter när jag hämtar. Äter inte. Vill inte somna, men om vi lägger oss bredvid henne somnar hon på ett par minuter.

Igår var vi och besökte ett hundpensionat som D ska bo på i helgen. Och förhoppningsvis nästa vecka då vi ska till USA. Det såg bra ut och kändes bra, men det känns ändå lite jobbigt att lämna bort lilla D till ett ställe hon inte känner till. Jag hoppas att hon fattar att vi inte har övergett henne... Ösnkar att jag hade Cesar här som kunde tolka :-)

10 kommentarer:

Louise sa...

Ofta är det sådär efter sommarledigheten, iaf med ett av mina barn. Det brukar gå över ganska fort. Eric börjr på måndag och vi får se om han är ledsen vid lämning då för som sagt det har hänt förr efter längre ledigheter.

Vad härligt med USA resa igen. Vart blir det denna gången? Skall L med?

Kram!

irin sa...

Åhhh ska ni ut & resa?
Vad härligt!
Saknar dig
kram

Ingela la la sa...

Kul med en ny resa! Fast jag förstår att det inte är så kul att lämna bort hunden.. Fast det går säkert bra.

Jag har ju kommit på att bloglovin är inte så dumt! Det fungerar riktigt bra. Nu loggar jag in där först och då ser jag ju alla nya inlägg, perfekt! Jag gjorde som du förut och gick efter min länklista men den uppdaterades inte heller...

Kram Ingela

Potatishäxan sa...

Min blogglista är inte heller alltid up to date. Får väl kanske kolla det här med Bloglovin. Jobbigt med ledsna barn... Och Diva kommer säkert att ha det bra. Var är det ni lämnar henne?

Tant Janet sa...

Ska ni till USA igen?
Usch det är aldrig kul att lämna barnen när dom är lednsa.
Tack för kommentaren inne hos mig. Kram

Tant Janet sa...

Ska ni till USA igen?
Usch det är aldrig kul att lämna barnen när dom är lednsa.
Tack för kommentaren inne hos mig. Kram

HUSnrNIO sa...

Tack så mkt för kommentaren om mitt "pysslande":) Ja, tänk om man hade mer tid... Jobbigt när ens små inte är nöjda och gråter. Man vill ju görna förstå vad det är som pågår. Hoppas det blir bättre snart. Ha en trevlig kväll!

Mamma Russin sa...

hej gumman..
men fy så jobbigt med L, att hon är så ledsen.. måste göra så ont i dig.. hoppas det fort går över..

åhhh ska ni ut och resa? underbart.. inte tror voffen att ni överger den inte..:) den kommer få så roligt på hundhotellet, tror du inte.. ;)

kramkram

Rebecca sa...

Vad roligt att ut och resa. Förstår att det inte känns så kul att lämna bort vovven.

Det där med ledsna barn känner jag igen. Celine älskar sitt dagis men hade en liten period när hon blev ledsen när vi lämnade henne. Likas har det varit någon gång när hon ska sova borta. Hämtar de henne är det aldrig problem men lämnar vi henne kan det vara lite känsligt.

Sv: Jag håller för det mesta till inne i lägenheten när jag meckar, men ibland ute i trädgården under taket.
Har blivit en del fixande nu men jag tröttnade på allt och ville göra om och förnya. Så nu ska det mesta bli vitt och tillsättas olika färger i de olika rummet. Sovrummetär klart, vardagsrummet och hallen är under "ombyggnad".

Vore kul att träffa dig snart, kanske efter er resa?

Kramar

Åsa sa...

Lite jobbigt det där att hon gråter och inte äter. Det är väl en av de berömda "faserna" som de kommer till, kan ju vara lite biverkningar efter semestern oxå... Lycka till med kontoret!!