30 mars 2009

Skrivtorka och Jill

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Ibland när det uppstår situationer då jag inte skriver varje dag så blir det sedan svårare att komma igång igen. Nu har det varit helg och det har hänt en hel del, men det känns redan så länge sedan liksom.

I lördags var J och jag och lyssnade på Jill Johnson. En av de artister som vi faktiskt båda gillar :-) Det var andra gången vi såg henne och jag måste säga att hon verkar vara en väldigt okonstlad person. Hon står tydligen alltid och tar i hand när publiken går in och ut från hennes konserter. Jag tänkte att äsch, jag behöver inte ta henne i hand, men jodå, hon sträckte fram näven och tog ett ordentligt tag. Trevligt! Så, Potatishäxan, nu har jag ännu en kändis på vår lista :-) Vår "Jag mötte Lassie-lista" :-D

Det jag nog gillar mest med Jills konserter är att hon ofta berättar lite bakgrund till sångerna. Varför hon skrev just den låten och vad som fick henne att tänka så osv. Det gör det lite mer speciellt att höra låtarna sedan, tycker jag. "Breakfast in NY" är en sådan låt.
Hmm, det var ju inte meningen att detta skulle bli någon sorts hyllningsinlägg till Jill. Men det var kanske bara för att få skriva av mig och komma på banan igen :-)

Jag har så mycket i huvudet som jag vill göra, men såå lite tid.. Synd att man ska behöva jobba för pengarnas skull och inte bara för att man tycker att det är roligt!

3 kommentarer:

Susjos sa...

Åh va kul att få se och lyssna till Jill Johnson! Hon verkar vara en helylletjej,och när du skriver att hon hälsar på alla så blir jag så glad! Hon ÄR alltså en sån mysig person som man faktiskt tror! Och så sjunger hon så bra! Va kul att få se henne.
Och vilken snygg bild på henne du lagt in :)
Må gott
Kram

Jessica sa...

Jag blev också sugen på att se henne nu! Jag gillar henne, men har bara sett henne på tv.

Potatishäxan sa...

Kul att höra att Jill är reko. Och du måste ju leda kändisjakten... Jag har nyss skrivit om kändistorkan i stan :-).