01 januari 2009

Skrivkramp, kottletning och kanelbullesockerkaka

Ibland får jag liksom skrivkramp. Vet inte vad jag ska skriva. Har egentligen jättemycket att skriva om, men vet inte om det är så intressant egentligen att skriva om hur jag tillbringade nyårsafton?

Men några bra punkter att komma ihåg från gårdagen:
  • Rastade av både hundar och barn i skogen på eftermiddagen, men kottletning och korvgrillning. Gjorde susen för överskottsenergin!
  • Lät männen, som själva föreslog att de skulle ta hand om all mat, göra det. De tog även hand om disken...
  • Drack champagne till förrätten och bara mousserande vid 12-slaget.
  • Barnen sov inte middag och somnade sedan innan 20 och sov hela natten.. Alla barnen!

Männens meny var en överraskning (även om det var svårt för mig att undvika se hummrarna i kylskåpet under dagen). Och den var superb!! Kort sammanfattat såg vår matdag ut så här (från lunch):

Grillad korv med bröd i skogen. Cider.
Kanelbullesockerkaka i soffan. Kaffe/te.
Jeanettes briebitar med honung. Rödvin eller cider.
Kalixlöjrom på tre olika bröd. Gula änkan.
Ceasarsallad med grillad hummer. Ett riktigt smarrigt vitt vin.
Reninnerfilé med rotfrukter, kantareller och en chokladsås :-). Rött vin, Lehmans.
Vaniljglass med varma hjortron.
... Mousserande...
Snacks och Caipirinha

Typ :-)

MUMS!

Förresten, detta var vad jag vann i julklappsleken (Charmkatti, jag ska berätta om den!)


Hoppas nu på att det blir ett riktigt bra 2009!
Det har börjat bra iaf, jag känner mig duktig som städat typ hela huset och tagit en liten promenad i det härliga vädret. Imorgon blir det någon typ av motion :-)

Inga kommentarer: