13 september 2019

Five on friday - helgen



Det var  j ä t t e l ä n g e  sedan jag körde en five on friday, så nu tycker jag att det är dags! Haka gärna på om du har lust och då länkar jag så klart till dig här under!


Fem saker som jag ska roa mig med i helgen:


  • Jag ska träffa mina äldsta vänner ikväll, tjoho!! Har känt dem sedan låg- & mellanstadiet och våra familjer funkar så bra ihop att barnen kallar oss för "vänfamiljer". Vi är inte släkt, men vi är vänfamiljer - fint ändå tycker jag!
  • Ikväll blir det show med Ola Salo i Malmö! Ska bli spännande och jag inser att jag borde lyssna in mig lite så att jag kan tjoa med lite lagom mycket :-) Och vad ska man ha på sig när man ska gå på en konsert med glamrock-Ola?!?
  • Imorgon blir det bio för hela familjen. Family time & popcorn!
  • Tanken är också att jag ska försöka vila en del i helgen. Känner att jag behöver det. Och man ska ju lyssna på sin kropp! R har både kompislek, kalas och innebandy på sin agenda så jag hoppas att han också kommer att ta lite sovmorgon för att orka med allt!
  • Och så ska jag läsa. Har en hel hög med olästa böcker som bara kallar på mig. De liksom ropar på mig när jag går förbi :-) Det är så lätt att hamna bakom en skärm och hux flux har det gått två timmar. 


Vad ska du hitta på i helgen?




4 kommentarer:

Therese sa...

Åhhhh så skoj med Ola Salo! Avis :-D Gillar honom sedan The Ark tiden... Här blir det mysfredag med familjen, kantarelltoast och bubbel. I morgon blir det att ta reda på älgkött, sedan middag med grannarna. Resten av helgen tar jag som den kommer och tänker läsa eller sträcktitta på någon serie om vädret är sämre, är det bättre väder så bir det nog en tur till skogen! Ha en toppen helg! KRAM

Mina sa...

Kul med show. Hoppas du får en riktigt härlig kväll ❤

Amanda Kanterfors sa...

Vad mysigt med familjetid det är ju så mysigt att gå på bio. Och popcorn är så gott ju :)

Fnulan sa...

Här blir det inte alls lika trevligt... Svärmor kommer om en vecka så här ska det städas...