15 april 2019

Skotertur & solskyddsfaktor

Igår kom vi upp till Björnrike - och ett fantastiskt väder! Vi kickade igång med ett par åk i skidbacken på en gång och hann till och med testa lite after ski - innan det blev tacos i stugan.


Idag gick vi upp extra tidigt för att gratta en trettonåring innan hela gänget gav sig ut på en heldagsskotertur. Med extra finfint väder - så att alla åtta är röda av varierande grad i ansiktena, ha ha!


Vissa körde lite fortare än andra... och några av oss lyckades med konsttycket att faktiskt välta med skotrarna! Men det gick bra för oss alla och jag tror nog att alla var mer än nöjda med dagen. Och aldrig har pastasallad smakat så gott som utanför en värmestuga på fjället! Och då menar jag inte utedasset nedan :-D


Hela gänget var lagom möra efter en heldag på skotrarna och vi landade på trädäcket utanför vår stuga. Solskyddsfaktorn kom fram och vi tillbringade ytterligare några timmar i solen innan det blev mixed grill & soffhäng. Håller tummarna att det blir lika fantastiskt väder imorgon. Då kan jag tänka mig att spendera ett antal timmar igen på trädäcket! Fast med solskyddsfaktor från början!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men vad fantastikt ni värkar ha det :) kanon fina bilder med <3

carro sa...

Vad skönt att vädret var på eran sida när ni var ute och åkte.Känner igen mig så väl med att vissa vill åka fort medans andra åker sakta.Skönt att ingen blev skaddad när skotern välte.Maten brukar smaka betydligt bättre utomhus