28 mars 2019

Torsdag, träningsvärk & tupp i halsen

Så kör vi en ny dag. Det är nästan bara måndag och fredag tycker jag. Iaf här i bloggen. Det blir inte så många inlägg per vecka. Tiden rusar på & det är fullt i kalendern. Men idag är det torsdag och nu kör vi!

Den stora loppan har åkt på en ny förkylningsomgång så nu håller vi tummarna att det stannar efter det. De där bacilluskerna har gått runt, runt hos oss länge nu.

Igår betade jag av både ett pass Funktionell träning på gymmet och sånglektion. Passet var riktigt kul, men svinjobbigt och det känns på flera ställen idag. Och det blir värre och värre för varje minut inser jag nu... :-) Lite småkul var det att instruktören, som varit sjukskriven en tid, tyckte att det var roligt att jag fortfarande tränade. Nej, inte fortfarande, just detta passet har jag inte varit på på cirka 2 månader! Men nu gäller det att hålla i detta och minnas känslan av hur roligt passet var, nu när jag kommer att ha galet ont i kroppen ett par dagar :-D

Sånglektionen gick så där. Alla bacillusker som satt sig på rösten för mig den sista tiden visade sig. Det var svajigt och det var första gången jag gick därifrån utan att känna mig sprudlande av energi. Fick fylla på med lite smak av sommar när jag kom hem.


Så, nu kör vi! Skola, jobb, innebandy & kör står bla på schemat idag!

5 kommentarer:

Anna sa...

Åh, så härligt att du har hittat ett pass som du tycker är roligt. Jag känner allt för väl igen mig i det där att det är lätt att glömma bort att det har varit kul när träningsvärken slår på ;)

Johanna sa...

åh träna skulle jag med behöva göra, men får aldrig tummen komma loss:)

Hoppas ni blir av med alla baciller snart!

carro sa...

Denna eviga envisa förskyldningen verkar gå runt fram och tillbaka.Man hinner inte bli av med den innan den kommer tillbaka.Usch vad tråkigt att höra att du inte kände att du fick någon energi från sjung lektion.

Fnulan sa...

Se där, vad duktig du är som kommit igång!! Heja heja!!! Trist med sjukdomar, hoppas sol och värme kommer snart så vi får vara ute mer. Jag tror att det behövs. KRAM

Michaela sa...

När jag läser ditt inlägg så inser jag hur mycket jag faktiskt saknar träningen.