24 februari 2018

Inte det bästa sportlovet



Njae, det har ju inte precis varit L:s vecka. Det här sportlovet går inte till historien som det bästa för L...

Hennes mage har strulat big time nästan hela veckan. Fick uppsöka läkare till slut. Hittade ingen infektion eller så utan L fick lite kostdirektiv som inte precis är lätta att följa på semester i Österrike. Ingen fet mat, ingen ketchup, ingen choklad tex. Enkelt när allt serveras med pommes och är onyttigt här! Och de nattliga "samtalen med Ulrik" fortsatte. Inatt har det dock varit kräkfritt. Tack och lov! Eftersom L nu också går på kryckor....

Igår var det vår sista skiddag. Solen sken hela dagen, vilket var första dagen på hela veckan. Hela familjen hade en bra skiddag. Jag vurpade en gång och slog i svanskotan så några åk efter vår sena lunch kände jag mig nöjd. Jag satt och väntade i solen när de andra 3 tog ett sista åk. Men man ska ju aldrig ta det där sista åket.... För jag såg när L blev påkörd i den sista slänten och flög i snön så att skidorna löstes ut. Summa summarum - läkarbesök, rejäl muskelskada, starka piller, sprutor och kryckor.

Så nej, det är nog inte L:s bästa sportlovsvecka...

1 kommentar:

Johanna sa...

Fy vad tråkigt. Hälsa från Elvira och mig!