01 juni 2016

Vab, värme & väsande andning

Det blev en jobbig natt med andningen för R och jag var ganska säker på att jag skulle behöva åka in till akuten på morgonen. Fast när det väl blev morgon (och stunderna för medicinering avlösts av rastning av hundvalp) blev han konstigt nog bättre. Visst rasslar det i rören på honom, och hostan låter lite otäckt, men det har ändå varit en ganska aktiv dag.


Det var iaf tydligen bara jag som ville vila lite på soffan... Vi har varit ute och tränat W på att gå i koppel, vi har busat med W, vi har letat efter Frost-filmen, vi har pysslat och vi har varit och hämtat upp syrran som spelat beachhandboll idag och därefter köpt sommarens första riktiga glass. En sån där glass med kulor, mjulglass, sås och strössel :-) Med lite glassenergi i kroppen blev det också lite lekplatshäng i värmen.

Men sedan väste det rejält när han andades och då blev han den där lille killen som ville att jag skulle bära honom. Men det gick snabbt över igen och sedan var det full fart med att hjälpa pappa med marinad och att fixa med grillen innan den gamla poolen letades fram ur förrådet och nu sakta fylls med vatten. Fast visst somnade han snabbt efter kvällens saga, det måste jag erkänna!

4 kommentarer:

Nockinocki sa...

Hoppas natten blir bra ochchan repar sig. Kram

Nockinocki sa...

Hoppas natten blir bra ochchan repar sig. Kram

Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet sa...

Svar: tack så mycket :)
Ja jag kände det med, behöver hända lite mer här :D

Misstossequeen sa...

Härlig blogg du har ��