31 maj 2016

Astmahostan har gjort entré igen

Så var det dags igen. Den dumma astmahostan har gjort entré igen. Stackars R började hosta igår så jag satte direkt in hans mediciner och ökade upp de han redan tar. Natten var lugn men han började hosta direkt på morgonen. Förklarade läget på förskolan och de vet att de kan ringa när som helst så kommer jag på studs. Strax efter ett kom samtalet, men inte för att han hostade så mycket just då (men hade gjort), utan för att han hade somnat och de ville kolla att det var ok. Har jag berättat att det är fantastisk personal på R:s förskola?

Glad kalaskille i helgen, inte lika happy idag..

Eftersom R uppenbart var påverkad av astman åkte jag och hämtade honom och det har varit stånkigt för honom under em/kvällen. Nu körde vi en intensivdos av det luftrörsvidgande så jag hoppas att det blir en lugn natt.

Eller lugn och lugn, har ju fortfarande en liten valp som kräver att få gå ut några gånger varje natt... Men nu är iaf J hemma så jag kan kanske få honom att gå ner någon gång :-)

Inga kommentarer: