19 maj 2016

Good or bad hair day

Jag är ju själv korthårig och tycker hela tiden att mitt hår är liite för långt på sina ställen. Det växer jättesnabbt, men inte snabbt nog för att kunna bli en annan frisyr, om ni förstår vad jag menar. Det är bara liiite för långt i nacken, liiite för långt vid öronen osv. Men jag har fått restriktioner av min frisör och kämpar med att försöka få ut lite mer längd överallt för att kunna göra något annat.

L har ganska långt hår, men eftersom hon är lockig så känns det som om det aldrig blir längre. Det känns som om hon alltid har ungefär samma längd på håret, oavsett om hon är nyklippt eller inte har klippt sig på ett halvår.


Igår var det dags för barnen att trimmas till lite och hon fick då platt hår. Då känns hästsvansen plötsligt lite längre :-)

Idag blev det ovanligt nog hästsvans för L. Idag är det nämligen uppträdande på Förskolans dag och då ska håret vara uppsatt. Annars har hon alltid håret löst. Alltid.

1 kommentar:

Annan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.