14 april 2016

Att vilja vara kvar

Väckte R i morse och sa att jag tänker hämta honom tidigt idag eftersom L och hennes kompis ska köpa födelsedagspresent inför morgondagens fest. Det tyckte R  i n t e  var en bra idé tydligen... Jag lockade med att vi kanske kan ta en fika eller kolla lite i leksaksaffären när tjejerna kollar efter present. Men nej, fortfarande var han inte på min sida. Nej,  han ville ju såå gärna leka med den nya bilbanan som de byggt på gården på förskolan! :-) Han tyckte att jag kunde hämta honom halv fyra, ha ha!

Jag lovade att fråga fröknarna, men sa att de förmodligen inte skulle tycka att det var en bra idé att han var kvar på förskolan när jag strosade runt på köpcentret :-)


De tyckte dock att det var positivt att han ville vara kvar. Och jag hoppas att han hinner leka med bilbanan imorgon så att han inte blir sur då också. För jag gissar att han kommer att bli supersur i eftermiddag.

Inga kommentarer: