15 april 2016

Virvelvind i sängen

Kände efter shopping, fika, spelstund och middag att vi hade haft en ganska bra em/kväll, jag och barnen. Ville vara snäll - och i kombination av lathet (för att slippa bädda 3 sängar på morgonen!) - erbjöd jag barnen att sova i min säng nu när pappa J är på resande fot.

Läste för R och la mig sedan för att läsa lite själv bredvid honom. Så kom L och hon valde att läsa en bok som tydligen R tyckte verkade intressant för då satte han sig upp och kollade på bilderna... Men efter ett tag somnade han iaf. Fast inte L. Det tog en lååång stund och mina planer att slötitta på Berg & Meltzer på Hawaii i sängen gick i stöpet. En snurrade som en virvelvind och en snarkade  oregelbundet. Jag bar in en av dem (den som jag fortfarande orkar bära!) i sin säng och övervägde starkt att väcka den andra så att jag skulle få lugn och ro i min egen säng.... Halv tolv kom sedan den bortburna tillbaka...



Så jag var lite trött när klockan ringde i morse.
Fast det blir alltid liiite lättare när det är fredag. L ska på fest och klänningen hänger färdig på en galge. Present inhandlades igår och ligger inslagen och väntar tillsammans med det skrivna kortet. R har önskat glass som fredagsmys och det ska jag nog kunna fixa :-)

Nu kör vi fredag!

Inga kommentarer: