09 februari 2016

Semlor, stolt lillebror & sömn

Idag har sociala medier nästan svämmats över av semlor. Semlor i alla dess former. Tror aldrig jag hört så många som ätit semlor på en och samma dag.

Chefen - aka min kära man - ville så klart bjuda sina medarbetare på semlor så vi smockade i oss en gräddig bulle till trefikat :-)


Annars har dagen flutit på i ett rasande tempo. Började dock med liiite mer tid på morgonen än vi brukar så, så jag lyxade till det med scones åt barnen till frulle. Sedan var det dags för L att spela musikal för förskolor, därav lillebrors. Det var en stolt kille som, tillsammans med sina kompisar, såg sin storasyrra på scenen.

Efter att ha kört i raketfart & lämnat av L på skolan blev det några timmars jobb innan det var dags att susa och hämta kidsen igen för att snabbt åka till basket med L. En stund i bilen med iPad och samtal med kär vän innan vi kollade en liten stund på basketspelaren och sedan susade hemåt igen.

Idag blev en resternas dag och kylskåpet tömdes på mat från både igår och förrgår. Känns skönt att göra så ibland. Men imorgon vill jag ha något riktigt husmanskostigt!

Nu är det dags att ta tag i mig själv. Känner mig trött och omotiverad. Imorgon är det planering igen för att komma i fas med allt! Men nu ska jag förbereda mig för sängen och s ö m n.

1 kommentar:

Helen.HUSnrNIO sa...

Mycket semlor blev det i tisdags ;)

Vad kul att hon spelar musikal på förskolor och så härligt att han känner sig stolt över sin syster.
Här är väl inte syskorelationen den allra mest underbara för tillfället. De är just nu som hund och katt för att dra en liknelse...

Ha en fin torsdag!
Kram