11 februari 2016

Ögonfrans, muskelknutor & ribbestek

Idag är en sån där dag när jag inte känner att jag har något att skriva om. Har betat av en massa saker men inget som känns som något att fylla bloggen med. Jag har tex:

Skickat en katt till dagis.Inte varje dag jag gör det. Oftast är det en helt vanlig liten kille.

Fått massage. Oj & aj så många dumma muskelknutor jag har! Fick nästan liiite panik där ett tag när det sökte mig allt för mycket. Så irriterande när man upptäcker att det gör ont på andra ställen än de man trodde att man hade ont på...

Varit smakråd till pappa som skulle köpa nya glasögon, Inte speciellt betungande :-) Han bestämde sig kvickt och lätt!

Jag har också lagat ribbestek för första gången i mitt liv. Och pressgurka! Det blev godkänt av familjen - bortsett från L. Och jag förstår henne. Det var lite för mycket fett på köttet för min smak också, men för mig funkade det att skära bort det.


Vissa dagar, speciellt när jag egentligen är trött - så blir jag mer effektiv än andra dagar. Jag har nu förberett morgondagens middag, som blir pulled chicken. Jag har dammsugit huset och våttorkat några golv. Rengöringsmedel står nu på morgondagens inköpslista...  Efter att R:s kompis gått hem & middagen var avklarad städade barnen hamsterns bur, och jag assisterade som vanligt. Två maskiner tvätt är hängda och nu ska jag slänga mig i sängen en stund. Lite sugen på att spana in den nya serien Black Widows som började förra veckan... Vet att jag borde försöka sova tidigt, för sömnen har varit en bristvara den senaste veckan.

Inatt kom R in med en ögonfrans i ögat. Jag såg den men fick inte bort den för den låg precis i ögonvrån in mot näsan. Fick nästan panik då också. Kan så väl komma ihåg känslan från när jag var barn och fick något i ögat. Nu när jag har linser har jag inga problem att peta mig i ögonen och får väldigt sällan något skräp i ögonen. R däremot, han får ofta något i ögat, han gnuggar sig lite för mycket för sitt eget bästa :-) Efter att ha försökt i en halvtimme, samt väckt J för assistans, gav vi upp. Nu verkar dock ögonfransen vara borta och jag håller tummarna att det inte blir ännu ett nattligt äventyr som omfattar ögonfransar och ögon inatt..

Inga kommentarer: