08 februari 2016

Mellotankar en måndagsmorgon

Godmorgon! Tre tröttmössor här idag.. Idag kommer äntligen pappa J hem efter några dagar på annat håll. Båtmässornas tid nu.

Kan så klart inte låta bli att kommentera mellon lite :-)

Mest oväntade var väl ändå Anna Books diskning så där två dagar innan deltävling! Men det känns ju passé nu och hon kommer nog att få sin lilla tid i rampljuset nu iaf. Så klart otroligt orättvist och det går inte riktigt att sätta sig in i det, men, det är en musiktävling och hon verkade ändå hantera det på rätt sätt när chocken hade lagt sig.

Minst oväntade var att Ace Wilder gick till final. Gissar att det var många sympatiröster eftersom hon var såå nära förra gången hon ställde upp. Tycker inte att det var någon klockren mellovinnare alls i deltävling 1 faktiskt.


Gillade låten med Albin & Mattias, men mer som radiolåt än som mellolåt. Är generellt tveksam till mellovinnare på svenska eftersom jag inte tror att det håller internationellt och jag inte heller tycker att man ska byta till engelska om man vinner med en svensk text. Vet inte ens om det är så längre, men så var det förr några år sedan, att man kunde välja om jag inte minns fel.

L gillade Ace och R sjunger redan på "för vi ska bada nakna på Sergels torg" :-)

4 kommentarer:

Mirre sa...

Hehe vi kikade inte alls på det, men såg ju om Anna i tidningen, lite synd om henne och så allt =D

Days by Johanna sa...

Tror inte en svensk låt kommer vinna, för alla vet ju det inte funkar utomlands :) Jag gillade Robins låt och tror som du många röstade nog på Ace för hon var så nära sist, för låten var inte så bra

Days by Johanna sa...

Ja jag förstår inte heller hur man orkar lägga tid och energi på kommentera taskiga saker till andra. Precis det mottot kör jag på själv med och kommer lära min son det också. Har du inget snällt och säga så var tyst :)

Mirre sa...

Tack för omtanken =D, hoppas att du haft en bra dag