25 februari 2015

Nu är jag nöjd!

Oj. Tiden har visst bara gått. För första gången i mitt liv har jag haft influensa och jag har varit helt sänkt. Däckad i nästan en vecka nu. Sängliggandes. Kroppen känns helt dränerad på energi och jag har inte orkat göra något annat än att ligga ner.

Sedan jag började blogga har jag aldrig haft ett sådant här långt uppehåll men jag har varken haft speciellt mycket att skriva om eller haft någon ork att ens starta datorn.

Idag gör jag iaf ett försök. För första gången på en vecka har jag "riktiga" kläder på mig. Även om klockan var halv två innan jag duschade...


Sportlovet blev inte precis som planerat. Först blev ju stackars L sjuk och sedan jag. Vi åkte till vår Solsidan på fredagen, eftersom jag resonerade som att jag lika gärna kunde ligga på soffan där som hemma. Låg mest i sängen dock. Flyttade mig till soffan för att se mello, men det var allt. Orkade knappt engagera mig i mello faktiskt.


I måndags tror jag att båda barnen såg fram emot att träffa sina kompisar i/på skola/dagis. Men mindre än 2 timmar efter att J skjutsat dem till respektive ställe kom han hem med L igen. Hon hade kräkts..... Som "tur" var verkade det bara vara den vanliga dumma magen, för det blev inte mer av det och hon hade gärna gått till skolan igår igen. Men eftersom hon faktiskt inte hann till toaletten denna gången ville jag inte att det skulle vara några tveksamheter alls och lät henne vara hemma med mig.

Nu är jag nöjd för denna gången. Nu räcker det med sjukor, bacillusker och virus. Nu är det dags att bli friska gänget igen!

4 kommentarer:

Theresa sa...

Fy, din stackare! Hoppas du mår bättre! ♡ Kram

äppelblomman sa...

Åh fy din stackare... Lider med dej och håller tummarna att du mår bättre idag!

Stor kram till dej fina! <3

Therese sa...

Fy, orkar du inte med mellon ÄR du sjuk.... Skönt att ni kryat på er iaf, och håller tummarna att ni nu är krya för gott. Här insåg jag att jag nog vabbar någon dag i princip varje vecka sedan 1 jan, dålig start på året - men kan nu bara bli bättre å andra sidan! KRAM

Maria sa...

Men fy, vilken rejäl omgång du har åkt på :(
Är så galet trött på alla baciller som svävar runt just nu!
Hoppas att ni får vara friska & krya nu.

kram kram